søndag 6. februar 2011

Husets akilles...


...eller rettere sagt mannens.

Han har fått et hat-forhold til toalettet i første etasje.

Jeg har ikke akkurat bidratt positivt til det forholdet med lite gjennomtenkte og spørsmål og kommentarer som "hvorfor  gjorde du ikke det før du gjorde det?", "hvordan har du egentlig tenkt til å få til det?", "jeg skjønner ikke hva du tenkte på da du gjorde det..." osv.

Med det sagt skjønner jeg at han nærmest har gitt opp å fullføre...




 Vel, etter både frost i rør og vannlekkasje nærmer det seg faktisk slutten. Nå gjenstår høvling/pussing av den laftede veggen bak toalettet, maling og listing så er det ferdig.

Det er praktisk med et gjestetoalett i første etasje, ikke minst blir det greit når Lyder slutter med bleie og finner ut at han må på do  og ikke kommer til å klare å holde seg opp trappen...



Her har vi hatt en rolig helg.

Igår hadde jeg besøk av en venninne og hennes skjønne lille gutt som er et halvt år yngre enn Lyder.
Det er tydelig at Lyder har godt av litt besøk og samvær med andre småtroll, for han er ikke spesielt flink til å dele lekene sine med andre...

Hun hadde med to søte krukker med perleblomster.
Nå har jeg perleblomster i nesten hvert vindu, herlig!




Igår vasket jeg vinduene ved inngangspartiet utvendig. Jeg stod i t-skjorte og vasket i det som nesten var påskevær. Det var herlig å se snøen smelte, og jeg gleder meg veldig til vi kan sitte der i solen på formiddagen.

-Og apropos vinduene ved inngangspartiet; de ble byttet denne uken og det var ikke for tidlig!
Skal vise noen bilder av dem imorgen!

God søndag!

 

1 kommentar:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hørtes ut som Hedda - det var en stund hun bare sto og peeeeeeeep når noen så vidt så på tingene hennes. Sjarmerende. *ler*

Håper dere får en flott uke!

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...