søndag 22. april 2012

Garderobe på gutterommet


Mandag denne uken var pappa og jeg på IKEA.
Det er virkelig på tide å få orden og system på klærne til guttene!

Etter å ha undersøkt litt landet jeg på Stuva garderobeskap. En super serie der du kan mikse og matche etterhvert som behovene endrer seg for barna. Jeg syntes serien har et fint og nøytralt design med praktiske løsninger. Det er den samme serien som benkene på lekerommet.




Som i mange gamle hus er det også hos oss ganske lavt under taket i andre etasje.
Jeg har fundert lenge på hvordan jeg skulle utnytte plassen på guttenes soverom, og plutselig kom mannen med løsningen. Nå er det endelig system og alt har sin plass. Nesten...

Man kjøper alt i Stuva-serien "i løsvekt" og setter sammen selv.
Jeg syntes at utstillingsmodellen til IKEA var perfekt, så jeg tok bare bilde av den og fikk de snille folka på lageret til å skrive ut en plukkliste for meg.


 Kaloo-boksene skal selvfølgelig ikke stå oppå garderobeskapene. (Forhåpentligvis) Bare en midlertidig plassering. Jeg syntes de er så fine og tenkte at jeg kunne bruke dem til noe. Samle på fine bokser... Uff, En uvane som jeg prøver å legge av meg...


På soverommet har jeg måttet snu sengen til Lyder for å få plass til garderobeskapene.
-Og som dere ser har L'en og R'en  ramlet ned, haha. Det har jo blitt Mikkel sitt rom også, så jeg får se hva jeg gjør med bokstavene.

Mikkel sin seng er i andre enden av rommet. Uff, det er mye rot her enda, men jeg håper at jeg snart får opp noen hyller og knagger. Jeg fant en fin knaggrekke med Ugler på IKEA, så disse har jeg tenkt å ha her inne. Lekre farger, og jeg angrer nesten på at jeg bare kjøpte to...




I helgen har vi hatt playdate-maraton her i huset! Mannen har jobbet hele helgen, så jeg allierte meg med venner. Lørdag hadde vi gjester på grøt og lørdagsgodt, og idag har vi hatt besøk av både venner av Lyder og Mikke og hatt pølser og vafler. En finfin helg. Guttene har storkost seg og sloknet tidlig ikveld!

 Jeg fikk tatt meg en tur på Gjenbruksmessa på lørdagen, og var på plass da det åpnet.
Der fikk jeg erfare hvorfor jeg aldri drar på loppemarked med to barn og barnevogn... Puh!


Håper du har hatt en fin helg!



3 kommentarer:

Unknown sa...

Kjempefine gutterommet! De garderober ser veldig praktisk ut.

Ha en fin dag,
Vicky

Min resa sa...

Hei hei..

Såååå fint det er på rommet, her får jeg masse inspirasjon asså:).

God klem

Nina sa...

Så fint det ble:) Har ei venninne som valgte samme skap på barnerommet og hun er veldig fornøyd. Er forøvrig utrolig imponert over alle Kaloo eskene dine...hehe, kjenner igjen den eskemanien ja...kan man få formenge esker??? (ok, kanskje, men gidder ikke å innrømme det høyt ;)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...