onsdag 25. mai 2011

Ampel og vind


Idag har jeg hatt koselig lunsjbesøk av noen venninner.
Heldige meg fikk en vakker ampel som jeg hengte opp ved trappen med en gang!

Den var frisk og fin da jeg hengte den opp, men etter bare en halvtime hang den! (Mari: jeg klarte å redde den altså, den er frisk og fin igjen nå. Takk takk!) Det har vært litt vind idag, så jeg lurer:  
Tar vinden knekken på amplene?

Jeg fikk en ampel med vakre, små, rosa blomster av mamma for et par uker siden også. Den tok desverre kvelden nesten med en gang, men jeg håper at den skal komme seg og blomstre igjen.
 Hviler det en forbannelse over kroken jeg henger dem på, kanskje..?




Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal ta vare på amplene mine?

-Og takk for hyggelige kommentarer og tilbakemeldinger på skuvsengen. Jeg er helt enig i at den er fin når den er litt slitt, men denne er litt "stygt" slitt, hvis dere skjønner. Alternativet er derfor å jukse litt og male den for så å pusse litt på den etterpå. Jeg får se...


Happy midtukekveld!


2 kommentarer:

Kristine sa...

Jeg vet ikke med denne typen blomster, men andre blomster som henger slik som denne blir fort ødelagt i vind. Mitt tips er å ta de ned om kvelden, jeg hugser at min mamma alltid bad meg ta ned slike hengeblomster hver kveld, og opp hver morgen i min barndom. Og så må de ha en del vann, men hugs at vannet må renne av, de må ikke stå i vann, da drukner de. Kjøp potter med hull i slik at vannet siles igjennom.

Anonym sa...

Lobeliaene tåler ikke å tørke.
Ellers er det vel ikke noe vanskeligere å få til blomster som henger i ampler enn andre blomster. Bortsett fra at de kanskje henger under tak, så de får ikke naturlig vanning og må passes litt mer på.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...