fredag 16. desember 2011

Sølvpuss-tips!


Vi har ikke så mye sølv, og jeg er ikke hysterisk på pussingen av det vi har.
Det blir hovedsaklig en kjapp overflatebehandling til jul.
Her trenger ikke alt skinne som glitter og gull!

I kjøkkenhyllen har jeg litt sølv og sølvplett stående fremme i to norgesglass, og det blir fort stygt. Men, bare tanken på å finne frem sølvpuss og en slitt t-skjorte får meg til å grøsse...
For noe gris!




Vel, den tid er forbi!

Da jeg var på butikken i forrige uke fant jeg en sølvpusseklut! Sikkert old news for mange av dere, men dette var en ny oppdagelse for meg! Den er nok ikke like effektiv som den gode gamle måten, men til denne husholdningen var den mer enn bra nok! Pussingen var unnagjort på 10 minutter uten noe gris. Herlig! Kanskje jeg gidder å pusse et par ganger i året nå...



Da jeg våknet idag hørte jeg at naboen kjørte på jobb, men det var noe ekstra ved lyden denne morgenen... Det minnet meg om en skikkelig go'lyd... -Nemlig lyden av hjul mot kram snø... Oh yes, helt riktig! Inatt har snøen lavet ned hos oss, og nå krysser jeg fingrene for at det ikke ender opp om slaps til kvelden!

Igjen øyner jeg et lite håp om en hvit jul!


Har du pusset sølvet til jul?

6 kommentarer:

Med kjæleik til livet sa...

den kluten var lur - vilken butikk kjøpte du den på da mon tro ....

monikaklemma

Unknown sa...

Meny! -Men du finner den sikkert i de fleste dagligvarebutikker! :)

Huldra sa...

Jepp, vi krysser fingre for at snøen blir liggende:) Ha en finfin helg!

(nevnte T. ang søndag for deg?)

Anonym sa...

Den må jeg se etter! Har litt sølvtøy stående fremme, og jeg må nok innrømme at jeg ikke er så flink til å holde det skinnende blankt.. Den flytende sølvpussen vi har er ganske så grisete, og den lukter grusomt. Visste du forresten at tannkrem kan brukes til å pusse sølv med? Har faktisk gjort det noen ganger.. Blir jo litt grisete det og da..

Jeg håper dere får en fantastisk helg!

Klem Anja

Caroline sa...

Takk for tips! Til jul har jeg faktisk ikke pusset sølvet mitt, i år. Men jeg bruker det så sjelden, bare til spesielt fine selskaper og til julebesøk, så derfor blir det heller ikke så fort stygt. Men neste gang jeg pusser skal jeg prøve dette tipset!

marte sa...

Lite tips til neste jul; Jeg har fått høre at det er ett "sølvpussvaskemiddel" man får kjøpt hos gullsmed. Er bare å legge sølvtøyet oppi og skylle av. Det kan også brukes på nytt:)
Er stadig innom å leser på den koslige og varme bloggen din:)
Tenkte å prøve å hekle noe av det du har lagt ut.Babyvotten må jo være perfekte til Amanda-prosjektet.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...