fredag 4. mai 2012

Mannens bursdagsgave...


... var et gigakart!




Vi har jo ikke klart å bestemme oss for hva vi skulle ha på veggen over sofa'n. Da jeg var på IKEA for å kjøpe garderobe til guttene lyste dette lekre kartet opp foran meg og jeg ble solgt (-og det ble kartet også, gitt)! Jeg er egentlig imot å kjøpe masseproduserte bilder på IKEA, men denne gangen måtte jeg bare gjøre ett unntak. Et kart er jo et kart og viser forsåvidt det samme, selv om det kan være forskjellige nøyanser og størrelser.

Jeg vet at mannen har hatt et ønske om å ha et kart på veggen, og jeg tentke at han ville like dette. -Og det gjorde han. Han ble mildt sagt begeistret, og nå er ikke stuen vår lenger helt "steril". Jeg var usikker på om jeg skulle klare å montere det rett, for på slike ting er jeg perfeksjonist! En millimeter ute av vater, og jeg hadde irritert skrotten av meg... Det ble faktisk bra!

Selvfølgelig hadde det vært artig med et gammelt skolekart, men dette var virkelig et bra alternativ, og så har det så duse, fine farger. -Og så er det ganske kult at det dekker nesten  hele veggen!




Jeg kikker stadig på kartet og frisker opp geografikunnskapene mine, og jeg skjønner at jeg har litt å jobbe med... Syntes en stund at Norge var uforholdsmessig stort i forhold til resten av Europa,
men det er vel bare jeg som trenger en liten realitets-check!

Idag har mannen kjørt bort masse rot og skrot fra hagen og under verandaen, og det er så deilig å få renset opp litt. Jeg har brukt formiddagen på alt vi kvinner og mødre gjør så og si hver dag; støvsugd, vasket x-antall vask med tøy, hengt opp tøy, strøket klær og duker, vannet blomster, tørket litt støv... -og blogget litt da. Nå skal jeg ut og montere mitt nyinnkjøpte plantebord! Yey!

Helgen går med til jobbing for min del, så guttene får klare seg selv!


Jeg ønsker dere alle en fin mai-helg!




6 kommentarer:

Hos oss i Nøkkeldalen sa...

så stilig det vart! ha ei fin jobbehelg! :)

Jannes lille sted sa...

Ååå det der er så stilig! Digger det bildet. Har planer om å ha det på rommet til Noah når han skal få nytt rom i 2 etg snart. Nyydelig!

God helg
Klemmer Janne Merethe

Mona sa...

Åh, så stilig det ble på veggen!!
Vi har også et gigastort kart stående i kjellerstua, men vi mangler veggplass!
Men håper på forandring, når vi skal gjøre om litt i huset etterhvert...
Tror vi har for mye jeg... ;-)
Greit å få kastet litt skrot etterhvert!
Ha en flott helg :-)

Anonym sa...

Så flotte stoler.. og fint med kart på veggen!!
Hilsen snuppa... som gleder seg til å løpe igjen..

Erika sa...

Kjempe stilig! :-)

Anonym sa...

Hei. Hvor er bordet kjøpt?
Lene

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...