søndag 12. januar 2014

Nytt år, lysere tider...

 
Det deilige med et nytt år er at vi nullstiller oss og starter med blanke ark. Det er godt! Det føles litt som om vi får en ny sjanse. Gjort er gjort og nå kan vi bare se fremover og bli bedre. Det er ikke sikkert at vi klarer å oppnå målene våre, men vips så bikker vi enda et nytt år og vi kan sette strek over det som er gjort (eller ikke gjort), og nok en mulighet for å starte på nytt står for tur...
 
Noe annet som er fint med januar og nytt år, er at det går mot lysere tider.
Det er fremdeles relativt mørkt ute, men det positive er at det faktisk blir bittelittegrann lysere for hver dag.
 


 
Her i huset er vi snart ferdig med nok en hektisk jobbehelg, men har fått tid til å kose oss litt allikevel. Nå skal vi straks pakke litt tøy og dra til gode venner for litt lek. Det er et fantastisk vær idag, og værgudene har foræret oss litt snø i natt så det faktisk har blitt hvitt på bakken. Dessverre ikke i næsheten av de mengder jeg hadde håpet, men alt er bedre enn vanndamer og søle i januar!
Vi får krysse fingrene for at det kommer enda mer om ikke lenge!
 
 
 
 
Det blir litt sporadisk blogging om dagen. Jeg er effektiv og føler at jeg får gjort endel, men det får være grenser. Med full jobb, barn, hus & hjem + egentid til trening og annet er det ikke alltig tiden strekker til -selv for meg... Jeg blogger når jeg kan og beklager at det går lang tid mellom enkelte innlegg.
 
I huset er det små endringer, og vi har stagnert litt. Det er jo strengt talt ikke noe vi gjøre nå, og det er deilig. Jeg tenker stadig på hvordan jeg kan få enda bedre system og smartere løsninger, så det får komme. Jeg var innom Nille her før helgen og kjøpte 28 (!!!) plastkasser til boden! Det er altså neste prosjekt; få system og oversikt i bod og alt som lagres.
Det skal bli fantastisk deilig og jeg gleder meg til å starte!
 
 
 
 
Vi fyrer mye i peisen om dagen, og det er sååå koselig.
Ikke minst gir det en helt spesiell varme. Det er kjekt med varmepumpe,
men peisvarme er liksom noe eget.
 
Håper dere alle har hatt en fin helg,
 og at dere nyter det fine været!
 
 

5 kommentarer:

Interiørnytt Tina sa...

Så fint du har det! :) 28 plastkasser ja, da har du litt å pusle med etterhvert. Ha en fin søndag :)

Bettum Villa sa...

Godt nytt år!! Alltid deilig med januar (med unntak å være blakk ;P). Jeg holder også på å ordne og rydde.. så får vi se hvor fint det blir til slutt. Gleder meg til lysere tider for da kan jeg fyre opp min nye sag i garasjen og begynne å snekre litt her inne. Klem Madelén

Mette sa...

Ja, herlig med nytt år og nye muligheter!
Flotte bilder du har og jeg lurer på hva du stiller kameraet ditt inn på når du tar bilder?
Utebildene i ditt forrige innlegg var utrolig fine!
Blir veldig glad om du tipser meg i forhold til innstilling .
Tusen takk i så fall!
Ha en god mandag!
Mette

Unknown sa...

Nytt år er alltis kjekt!!
Her er det og blanke ark, hehe:)
Og snøen kom, i allefall her, må måke oss ut i dag ser jeg, det er så koselig ♥

helen og gutta sa...

flotte lyse bilder du tar:-) og lekkert med hvite blomstene. ønsker deg en fin helg:-)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...