søndag 11. desember 2011

Heklet hjerte



Her kommer oppskrift på det heklede hjertet jeg viste dere på fredag!





Jeg har brukt Tuva bomullsgarn fra Europris og heklenål 3.5

Hekle 7 lm.
*Hekle deretter 6 fm tilbake. Avslutt med en lm. Snu!*
Repeter ** 6 ganger. Dette gir 7 rader med fm, og du har en firkant!





Hekle dobbeltstav i en maske midt på firkanten, så en lm.
*Hekle deretter en dobbeltstav i den samme masken etterfulgt av en lm.*
Repeter ** til du har 7 dobbeltstaver. Fest med kjm i "hjørnemasken".

Hekle deretter akkurat på samme måte på den neste siden på firkanten.!





De er flere måter å hekle en kant rundt på. Jeg har valgt fm. Enkelt og greit.

Start med en lm. Deretter 6 fm. I 6. maske er du i "bunnen" av hjertet. Der hekler du fm - lm - fm.
Så hekler du 6 fm til. Da er du ved dobbeltstavene. Her hekler du en fm så en lm så en fm så en fm og mellom alle de 7 stavene. Avslutt med en kjm i midten. Så hekler du på samme måte mellom de neste dobbeltstavene. Avslutt med en kjm i første fm.





Et Volia!
Et heklet hjerte på 10 min!

Som nevnt tidligere er oppskriften fra Theresa.
Heklevideoen hennes kan dere se her.

For å hekle litt større hjerter kan du hekle 12 lm i begynnelsen og 10 trippelstaver istedenfor 7 dobbeltstaver. De er perfekte som brikker til å ha under glassene! Hekle 6 stk og "pakk dem inn" med en sløyfe rundt så har du en fin julegave! -Eller fest et båndt og et par perler på og heng dem på treet!




Vi går en hektiske tid imøte. Det blir muligens litt mindre aktivitet her på siden, men jeg skal prøve å gi en lyd så ofte jeg kan! Det blir vel litt hekling, tenker jeg... -Og forhåpentligvis litt jul!


Håper du har hatt en fin helg!





11 kommentarer:

Thora sa...

Hipp hurra for at jeg ramlet bort i din blogg. Nå har jeg kost meg med den i flere timer. Klokken er nå 00:55 og så sent er jeg sjelden når jeg skal opp kl 05:30. Men jeg ble så revet med :-)) Jeg er selv en veldig "fersk" hekler, så det var super gøy å finne din blogg med steg for steg beskrivelser av prosjektene dine. Nå må jeg kjøpe masse garn så skal jeg kose meg i jule/nyttårsuken. Vi har også mye annet felles ser jeg ( som lopper, interiør etc) så jeg gleder meg til å følge deg videre. Mvh Thora.

Unknown sa...

Gresk for meg;)
Men nydelige hjerter ♥
Flink er du;)

Klem line

Nina sa...

Å jeg har så lyst til å lære å hekle....tror jeg må ut å kjøpe garn og pinne og prøve meg på din beskrivelse...luftmaske er jeg med på, men det spørs om jeg ikke må inn på den heklevideoen du nevnte over her for å skjønne de andre begrepene, hehe.
Ønsker deg en fortsatt fin adventstid.

Klem Nina :)

Ps:Det er siste dag på Gi borten inne hos meg så du er hjertelig velkommen til å være med hvis du vil.

balbinus sa...

Takk for at du deler opskriften :) Så fine, så fine hjerter, og ikke mindst når de bliver til et flot girlander, ligesom dit fra indlægget før ;)

Anonym sa...

Heisann. Ang. dyremotiv på bilde i et tidligere innlegg. Har du sjekket ut butikken RØST som ligger på bryggen i Bergen? Der er det mye å finne i denne sjangeren :) Lise

Taceddin12 sa...

kars
sinop
sakarya
ankara
çorum
TWWL3L

4ED69LayneE92BB sa...

B7FC7
Tekirdağ Evden Eve Nakliyat
Kırklareli Evden Eve Nakliyat
Denizli Parça Eşya Taşıma
Adana Lojistik
Kars Parça Eşya Taşıma

E3215Kylan741C9 sa...

6461E
Bolu Evden Eve Nakliyat
Manisa Evden Eve Nakliyat
Eskişehir Parça Eşya Taşıma
Şırnak Parça Eşya Taşıma
Trabzon Evden Eve Nakliyat

FED73RyanF2178 sa...

C8DB6
Urfa Evden Eve Nakliyat
Tekirdağ Boya Ustası
Silivri Fayans Ustası
Bitcoin Nasıl Alınır
Uşak Evden Eve Nakliyat

C275EPaige10777 sa...

304A3
Kırşehir Lojistik
Kars Lojistik
Ünye Çatı Ustası
Bingöl Parça Eşya Taşıma
Bilecik Şehirler Arası Nakliyat
Bayburt Evden Eve Nakliyat
Sivas Evden Eve Nakliyat
Batman Lojistik
Nevşehir Şehirler Arası Nakliyat

30FE1AdrianaD7A7D sa...

F90ED
pancakeswap
eigenlayer
uwulend finance
dappradar
uniswap
DefiLlama
yearn finance
shapeshift
thorchain

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...