torsdag 20. november 2014

Det ultimate medmennesket


Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle gjøre det, men her kommer rett og slett et blogginnlegg om en reality-kjendis. Han er et fenomen som fortjener å bli blogget om. Mannen syns jeg er patetisk som blogger om det. Det bryr jeg meg døyten om...

Det er ingen tvil om at TV2 har klart å engasjere en hel nasjon med årets sesong av "Farmen". Jeg forstår det godt. Selv er jeg en av de mange tusen som har blitt revet med og sitter klar tre kvelder i uka. Av én grunn; å se om Finn Olav klarer å komme seg gjennom nok en uke. 

 Hans opptreden på gården har skapt et voldsomt engasjement på sosiale medier og i media generelt. Det har blitt skrevet at TV2 med vinklingen på sendingene viser mobbe-TV i beste sendetid. Dette er jeg helt uenig i. I mine øyne har TV2 vist oss det ultimate medmennesket

Finn Olav Odde har rørt en hel nasjon med sin varme, tilstedeværelse, godhet, omtanke og ikke minst enorme arbeiskapasitet og samarbeidsevne. Han er et fantastisk eksempel på hvordan vi alle bør være mot hverandre. Mens andre, uten å nevne navn, går rundt og oppfører seg særdeles usympatisk, rekker Finn Olav alltid ut en hånd til de som til stadighet går ham imot. Jeg tror de fleste av oss, inkludert meg selv, hadde blitt ildsinte dersom vi hadde blitt møtt med den samme urettferdigheten som Finn har blitt. Han reagerer med å være raus og bli lei seg på andres vegne på grunn av måten de er på.




Ja, jeg skjønner at dette er TV. 
Ja, jeg forstår at det er et spill og at alle ønsker å vinne.
Ja, jeg skjønner at ikke alle nødvendigvis er slik de fremstår på TV i virkeligheten.
Ja, jeg skjønner at ikke alle kan gå like godt overens alltid. Selv hadde jeg slitt litt med å like et par av årets deltakere...

Uansett, mange har mye å lære av Finn Olav.  Jeg får si som så mange andre; 
Jeg unner ham å vinne årets Farmen, men skulle han ikke gjøre det så har han hvertfall vunnet folket!
Makan til mann!


Heia Finn!


5 kommentarer:

Mona sa...

Åh, jeg kunne ikke vært mer enig!!
Takk for at du skrev :-)

Anonym sa...

Heier på Finn Olav! En flott mann og verdig vinner av Farmen

Toril sa...

Enig med deg!
Heia Finn!!
God søndag :)

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Jeg er enig med deg , for et fint menneske ! God helg !

Merethe sa...

Flott innlegg Silje, så enig med deg. Bare synd han ikke kom til finalen.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...