lørdag 24. april 2010

Jeg fant, jeg fant!


På Lyder sitt rom gjorde vi et funn som virkelig varmet mitt hjerte! Under det skammelige, grufulle laminatet åpenbarte det seg et vakkert, gammelt gulv som virkelig utstråler sjarm og historie! Jeg ble så glad!




Vi trodde det gamle, originale gulvet var fjernet her også, men den gang ei! Utfordringen er at vi egentlig skulle rette av gulvet fordi det er ganske skjevt. Det innebærer at vi må fjerne det gamle gulvet, og det har vi lite lyst til. Vi pusser og maler i første omgang, og skulle det være for ille får vi heller rive det opp og legge nytt senere. Krysser fingrene!!

Mannen har blitt rene snekkeren. Han er i full gang med å rette av gulvet på soverommet vårt. Fascinerende å se 120 år gammel isolering; knusktørr leire som støver bare man puster i rommet... -Men god isolasjon er det, så vi lar det ligge og legger bare nytt gulv over.




Nå skal jeg ta frem indrefileten som ligger i urte- og hvitløksmarinade i kjøleskapet. Nam nam! Den får få seg en times tid på benken før den skal stekes, så er maten klar til snekkeren min kommer hjem. Jeg syntes egentlig det beste er å grille kjøtt, men jeg tror ikke at jeg orker å tenne opp grillen...

Ønsker dere alle en super lørdagskveld!


5 kommentarer:

Janne sa...

Åh, originalt gammelt gulv.. Sukk, så flott!!
Lykke til videre :-)

mammahaaland sa...

Så utrolig spennende det må være å finne nye skatter i et gammelt herlig hus.. det drømmer vi om her også en gang:)
God helg til dere, nyt søndagen!
Klem

MissMette sa...

Å, ikke noe som er så herlig og sjarmerende som gamle tregulv! heldige dere ♥ flotte nattbordene som du holder på å pusse opp, gleder meg til å se. Ønsker deg en fortsatt flott helg. Klem fra Mette

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Så kjekt at du fann fram til meg! Og eg saknar følgjarar... Hadde 150 før eg starta ny blogg for nokre veker sidan. Så eg blir SÅ glad når ruta fyller seg opp igjen med blide fjes! :)

NYDELEG golv! Å som eg misunner dokke å pusse opp eit gamalt hus! Drømmen min. Gleder meg til å følgje deg vidare! Legg meg til her hos deg.

Ha ein fin fin søndag!
Klem frå Elin :)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så koselig at du ville følge meg videre :)
Det setter jeg pris på :)
Så herlig å finne gammelt tregulv.. det er sååå fint det :)

Min store drøm er å få pusset opp et gammelt hus med sjel.. :)

Gleder meg til å se fortsettelsen!

Ha en fortsatt fin Søndag!
Klem

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...