mandag 12. april 2010

Restemat: Omelett


Jeg er stor fan av restemat og prøver å kaste minst mulig. Jeg prøver å planlegge for flere dager av gangen og handler varer som jeg bruke i flere middager slik at ting ikke blir liggende så lenge at det må kastes.




Er man tom for ideer kan man alltids lage en omelett! Så og si uansett hva du har hatt til middag kan det hives i en omelett... Ta det du har for hånden! Med to turnusarbeidere i hus blir det noen middager alene, og da er det veldig greit med enkle, raske restemiddager.




Fra en tacomiddag hadde jeg en liten boks med karbonadedeig med tacokrydder i fryseren. Ingrediensene i dagens resteomelett var:

3 egg
4 ss melk
karbonadedeig med tacokrydder
1 plommetomat
frisk basilikum
Norgevia og parmesanost
tørket oregano
Maldonsalt
hvitt pepper




Serveres med det du måtte ha i skapet av baguett, focaccia, brød eller salat. Jeg hadde ingen av delene så jeg slang på en god dæsj med rømme! Nam nam!




Velbekomme!



1 kommentar:

Janne sa...

Naaam.. Du er jo bare sååå god på
kjøkkenet Silje!!!

Nydelig å lese om maten din..

Klemmer

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...