lørdag 4. september 2010

En vakker "høstdag"!


Høst og høst fru Blom.
Her på tunet har vi hatt årets sommerdag!

Vindstille, varmt og vakkert!




Sommeren er på hell, og mange av blomstene på tunet er avblomstret.
Allikevel er det noen som nekter å slippe taket, og fremdeles bidrar med vakre farger til et vakkert tun.




Lyder koste seg med et trau med kongler som han lot gå i skytteltrafikk mellom trauet og plastbøtta.
En gammel gyngehest hadde tatt turen ut på tunet forå nyte den fine dagen.




Mens Lyder tok seg en velfortjent cowboystrekk midt på dagen,
laget jeg noen skoleboller som vi koste oss med til lunsj.




Lev Landlig kommer til sin rett her oppe.
God lesning og gode boller -kan det bli bedre?!

Oppskriften er egentlig hemmelig, men siden dere er så skjønne skal jeg dele den med dere.
Finn frem penn og papir: En pose ferdigmiks boller, en pakke tørrgjær og en pose med vaniljesaus!
Skikkelig hjemmebakst! Ho ho ho!




Jeg fikk foreviget en sommerfugl som delte blomst med en humle.
Det så ut som de koste seg, og så ikke ut til å bry seg nevneverdig om fotografen.




Hundene har det som plommen i egget her, og med mannen i Spania får Lotte fin mosjon av å leke sammen med mammas engelske setter Lucky.




Litt uvant format på bildene, da de alle er tatt med iPhonen.
Det var get takknemmelig lys for fotografering idag, så jeg måtte se hva kameraet dugde til.
Jeg er positivt overrasket, selv om det helt klart ikke kan måle seg med speilreflekskameraet...

Takk for at dere tok turen innom siden min idag!
Håper dere har fått nytt det herlige været, og jeg ønsker dere en fortsatt fin helg!

5 kommentarer:

Kathrine sa...

Så utrolig vakkert det var der - blir jo helt hensatt til folkeeventyrene av mindre! Håper dere klarer å kose dere skikkelig :)

Janne sa...

Så utrolig fint det er der, sukk... Fine bilder IPhonen tok, MÅ kjøpe meg en sånn.. Har en gammel, gammel en med KUN 2 megapixler, og DET holder bare ikke... Klem klem til deg

Anonym sa...

Gården er helt nydelig, for et sted altså!!! Fine bilder, vennen.

Klem

Hvit Villa sa...

Guud, så vakkert sted! Nydelig hus! Lev landlig kom til meg på fredag også, herlig blad! Kos deg i nydelig vær!

silje sa...

Dette ser ut som et nydelig sted! Og så flink du er til å blogge! Det er jo en liten inspirasjon til meg om å få ut fingen;)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...