søndag 12. september 2010

Gammelt bord og lampe


En herlig helg i Bergen går mot slutten.
Vi har kost oss hos svigers og truffet gode venner.
Har ikke så mange bilder å vise, siden været har vært grått og trist,
så jeg tenkte at jeg heller skulle vise dere et gammelt koselig bord jeg har stående i stuen.




Nok et auksjonsfunn jeg har fått av min mor. -Og fargen er aldeles vakker! Jeg har tenkt å ta bordet med meg til malebutikken, for å finne fargeblandingen. Har mange andre ting jeg kunne tenke meg å male gammelrosa som dette bordet.

Da jeg fikk bordet var det nesten litt for "fint", så jeg har gått en runde med sandpapir for å få den finishen jeg ønsket. Med litt pussing på kanter og hjørner fikk det akkurat passe slitt og shabby look.




På bordet står det en vakker lampe som jeg ffikk av mamma til bursdagen min. Nok et auksjonsfunn... Hun pusset den blank og fin og den er full av herlige mønstre og andre detaljer. Det er en fin kontrast til bordet: Gammelt begge deler, men mens lampen er blank og litt pompøs er bordet mer nostalgisk og "jordnært".

 Jeg sliter litt med å finne den rette lampeskjermen. Den som står på noe var noe mamma hadde satt på bare så det skulle være en skjerm der når jeg fikk den, men jeg føler ikke at den er helt riktig...

Noen som kan gi meg noen gode tips??




Takk
for alle tilbakemeldingene i forrige innlegg. Jeg tror det blir i pose og sekk, altså liftgardiner med rullegardin bak. Tror ikke det vil bli noe problem at det syntes gjennom, og dersom det skulle gjøre det så gjør det ingen ting. Jeg er fast bestemt på å ha liftgardiner fremfor "hengegardiner" da jeg syntes det fort kan bli tungt i slike gamle, fine vinduer.




Vi skal snart legge kursen mot Flesland, og jeg psyker meg opp til en times tidsom underholdene klovn.
Heller en time som klovn enn ørten timer i bil over fjellet med en trøtt gutt i baksetet.
Been there, done that...

Håper dere har hatt en fin helg og jeg ønsker dere en fortsatt fin søndagskveld!


6 kommentarer:

Mariann Louise sa...

Heisan, hva med Å bruke noe decoupage på skjermen? Eller lime på noen små roser, el.l?
Midlertidig løsning til du finner "den rette"?

Er jo så mange nydelige blomster el.l. i brodeributikkene..

Bare et aldri så lite sparsommelig hint:)

Klem fra Marianns Smykker

Sukkertøy for øyet sa...

NYDELIG bord..
eLsKeR fargen og de slitte kantene..

Vakkert..

Tøff kontrast med pyntet på bordet..Noe jeg digger :)

Desverre ingen tips ang. lampeskjerm da lamper aldri har vært min sterke side*knis*

Tusen takk for titten og inspirasjonen :)

Klem på deg fra meg

Hasigamas mamma sa...

Nydelig bord! Herlig farge!!! Tine K har fine lampeskjermer i "plissé", eller så kan du jo pynte på den du har. Jeg har planer om å ta tyll utenpå min hvite lampeskjerm, tror det kan bli lekkert! Lykke til!
Klem
Lise

Anonym sa...

Hva med den lille lekre glassboksen som sto på bordet der... den var da helt vidunderlig.. hvor har du fått den ifra??

Siljes Hobbyrom sa...

For et utrolig nydelig bord! Elsker slike spesielle skatter!!

Las innlegget om gardinene under her. Jeg har tenkt akkuratt det samme. For mannen gidder jo alldeles ikke å rulle opp og ned disse liftgardinene. Jeg skal kjøpe på Ikea tenkte jeg. Har faktisk sendt med mor handleliste to ganger men hun har ikke rukket det noen av gangene.. :)

Ha en fin søndag!
Klem

Piulfen sa...

Likte lampen og bordet ditt så godt. Synes det kunne passet å ha noen blonder på skjermen. Men den er jo veldig lekker sånn som den er nå.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...