søndag 10. oktober 2010

Høstkylling i form


Uff, jeg må nok skuffe dere.
Det har blitt dårlig med sying i helgen.

For det første finner jeg ikke symaskinen, og for det andre har jeg prioritert tid med familie fremfor å lete etter symaskinen (jeg har faktisk endevendt kjelleren etter den, men får lete videre utover i uken...) I en hektidsk hverdag med jobb og barnehage er det ikke mye tid til overs, så helgen er først og fremst forbeholdt tid til hverandre. Vi har kost oss og toppet helgen med en super tur i skogen med bålbrenning idag. Lyder var i hundre og sovnet nesten i bæremeisen på vei hjem.


Lørdag kveld hadde vi nok en formrett fra Matprat.
-Neida, vi spiser ikke kun formretter, det bare virker sånn... ;)

 Dette var super lørdagskos og kan anbefales en dag man skal unne seg litt ekstra og ikke bare tenke lettprodukter.




I kyllingformen hadde jeg:

4 stk kyllingfileter
(Tidligere på dagen kuttet jeg filetene i strimler og la dem i en pose med godt med olje og grillkrydder i kjøleskapet.)
5 store champignong
6 store sjalottløk
1 fedd hvitløk
1 beger Crème Fraîche
1 boks Cambell's kyllingsuppe (annen type funker sikkert også, jeg kjøpte den jeg brukte på Meny)
2-3 dl vann
1 rød paprika
frisk persille
salt & pepper


Stek kyllingstrimlene raskt på høy varme -i to omganger. Ha i formen.
Kutt champignong og sjalottløk i båter. Stek først champ og ha i løken litt etterhvert. Stek til løken er fin og gyllen. Ha i finhakket hvitløk mot slutten.

Ha så i crème fraîche, kyllingsuppe og vann og rør til alt er blandet. Ha i salt, pepper og litt hakket frisk persille.

Hell over kyllingen i formen og stek i ca. 25 minutter på 200 grader.
Når det gjenstår 10 minutter, ha paprika på toppen sentrert mot midten. (Da blir paprikaen varm, men beholder sin fine, sprø konsistens)

Pynt med hakket persille til slutt. Server med det du måtte ønske, enten pasta, brød eller salat.
Vi hadde fullkornspenne til.




Velbekomme!

Håper dere har hatt en fin helg og takk for besøket!

3 kommentarer:

Janne Lillian ♥ sa...

Nam nam.. det så godt ut Silje!! Det hørtes ut som fornuftig prioritering!! Slik har jeg også gjort i helgen ;)

Jeg har gardiner fra Jeanne d`ark living kjøpt i juni som enda ikke har blitt klippet og sydd.. så ikke fortvil.. hehe ( og jeg vet hvor jeg har symaskinen altså..)

Ha en fortsatt strålende kveld ♥

Klem fra Janne

Anonym sa...

Veldig kjekt med middagstips!!Vi har prøvd flere av tipsene dine og er strålende fornøyde;)
Gardinene kommer nok opp en gang skal du se;)
kanskje er det ikke så dyrt å oppsøke sydama heller???Så slipper du h< det hengende over skuldra dine;)
God klem til dere alle, med ønske om ei god uke!
bente og gutta

Anonym sa...

Så flotte gardiner! Symaskiner står kanskje her...under presenningen??? Håper dere har hatt ei flott helg! Vi har gått i fjellet på Kvamskogen både lørdag og søndag! Har hatt ei flott helg med nydelig vær. Go klem til dere alle...mest til go`gutten Lyder fra farmor :-)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...