mandag 10. oktober 2011

Enda et heklet teppe!


Vi er vel hjemme fra Mandal, etter en særdeles våt stopp i Dyreparken på vei hjem.
Været til tross, vi koste oss og Lyder var i ekstase over å endelig få se løvene i levende live!

Oppholdet i Mandal var supert, men ble desverre litt amputert da lille fetter Elias ble syk før turen og måtte på sykehuset. Vi hadde gledet oss til å endelig få treffe ham og selvfølgelig mamman og pappan hans, men sånn ble det desverre ikke. Vi får håpe at det ikke blir så lenge til vi ser dem!





I løpet av turen fikk jeg ferdigstilt det heklede vognteppe som jeg har jobbet med til Elias i en god stund nå. Tepper av oldemorsruter har en tendens til å bli prosjekt som man tar frem, hekler litt på for så å legge det til side en stund. Vel, jeg rakk hvertfall å få det ferdig slik at farmor og farfar kunne ta det med seg.



Jeg er fornøyd med resultatet og syntes det ble et yndig lite teppe i fine farger. Teppet er stort sett som alle andre tepper jeg har heklet, men denne gangen har jeg gjort meg litt mer flid med kanten rundt. Istedenfor bare luftmasker heklet jeg staver i hver "luftmaskering" og det syntes jeg ble veldig fint!





Nå er det tilbake til hverdagen med rydding av et hus som (som vanlig) er preget av klesrot, skorot, hybelkaniner, hundehår, matrester under bordet, matrester bordet, fettflekker fra små barnehender på alle glatte overflater, penne-streker på gulv og vegger, søle i gangen, leker i/over/på/inni/under alle møbler... Puh!

Nei, jeg tror jeg legger meg på sofa'n en times tid før trening!
Rydding og vasking får vente til barna har flyttet ut! ;)


God uke alle sammen!

4 kommentarer:

Mona sa...

Nydelig teppe!!
Stakkars lille gutt da, håper han blir bedre fort!!
God kveld :-)

Unknown sa...

For et nydelig teppe ♥ Helt perfekt for en liten tass;)) Trist at han ble syk, håper han blir FORT frisk...

Ha en fin kveld!

Klem Line

Erika sa...

Nydelig teppe og hærlig hverdagskommentar til slutt :-) LIKER bloggen din!!

Anonym sa...

TUSEN TAKK tante silje!! :) Nydelig teppe! Du er god!
Klem Elias :)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...