tirsdag 10. januar 2012

Trist men sant...


 Jeg har mange prosjekter.
Problemet mitt er at jeg sjelden får ferdigstilt dem.
Ja kjære, jeg innrømmer det så gjerne...
-men jeg har så mange ting jeg har lyst til å gjøre, og så går det litt i ball.




Ta entreen, for eksempel...

Det vil si, det holder bare å se på området over kommoden. Det gamle, fine bildet fra Bergen står der fremdeles -uten ramme og uten en spiker å henge det på. Bildet ved siden av er et loppefunn jeg kjøpte kun fordi jeg skulle ha rammen. Jepp, til et prosjekt... Allikevel har denne kanalbåten fått lov til å pryde gangen i nesten ett år.

Ting tar tid, og jeg er sikker på at jeg ikke er alene om å ha det slik...

?






 Hekleprosjektene mine, derimot, tar sjeldent tid! Jeg har i disse dagene fått helt dilla på å hekle blomstervaser og har funnet ut at en stram strømpe av fastmasker er alt man trenger! Nå skal jeg hekle vaser i alle størrelser i vinter så jeg har et rikelig utvalg til vårblomstene titter frem!


Nå er det klart for fruene i Wisteria Lane...


PS: Jeg tror forresten at jeg glemte å fortelle dere at babyvottene hekler jeg med dobbelt garn!
Det er endret i oppskriften nå...





5 kommentarer:

Fruen sa...

Kjent problemstilling det der ja:)
Jeg tok meg sjøl i nakken for et par år siden, gjøre ferdig 2 prosjekter før jeg starter på 1 nytt. Det går sånn høvelig greit:)
Lykke til med fullføring av prosjektene, og heklevasene dine er virkelig fine altså:)
En (stor) smule inspirert av deg har jeg laget et par lykter sjøl, med dertil oppskrift. Har brukt staver for det meste jeg da:) Gjør seg godt til telysholdere;)
Klemklem, Fruen i Nord!

Minestrikkegleder sa...

Hei. Problemet ditt høres kjent ut. Det er så gøy å begynne på noe nytt men det er verre å bli ferdig. Det positive med et nytt år er at det kan bli en forandring, jeg er igang med å gjøre ferdige prosjekter og det er en deilig følelse når en når målet.
Lykke til du også, flotte vaser forresten :-)

Jatte sa...

Du er så absolutt ikke alene om å ha det sånn.. har mange prosjekter her som ikke blir ferdig..

Men dette året SKAL jeg få gjort en del.. håper jeg ;)

Ha en fin Onsdag!
Klem Jatte♥

Jannes lille sted sa...

Hvis det er en liten "trøst", så er det slik her også!
Gangen vår mangler kun 2 små lister fra å bli ferdig, men gud å tid det tar! hehe :)
Du er blitt så utrolig flink med heklekroken Silje! Nydelig!

Ha en fin dag
Klemmer JM

Janne sa...

Ikke fortvil Silje-mor :-) Du kommer lenger enn meg, jeg har bare prosjektene mine i hodet jeg, også stopper de liksom der, ha ha....

Men du....? Hva med å ha en konkurranse der vi kan vinne en heklet blomstervase?? Elller det blir kanskje litt vanskelig da du må ha mål og sånn... Syntes bare de så sååå fine ut... Men, jeg kan jo alltids begynne å hekle selv.. Får tenke på det litt i hodet mitt først, ha ha :-)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...