søndag 3. juni 2012

Løvetann ♥


Det er den første sesongen til vår fjorår-sådde plen. Enn så lenge er vi veldig fornøyde, med unntak av noen småflekker som ikke har overlevd vinteren. En bekjent gartner forklarte at det skyldes for lite luft i jorden, så her er det "luftet" og sådd på nytt. Håper det hjelper!

-Og så der det deilig å ha en plen som fremstår så og si løvetannfri.
Jeg smugtitter bort på naboen innimellom, og registrerer flere gule flekker...




-Og nå syntes jeg nesten at jeg skylder løvetannen (og naboen) en unnskyldning.

Har du virkelig sett nøye på løvetannen og sett hvor vakker den egentlig er? Den er jo en av de fineste blomstene vi har, og dens knallgule farge er jo bare til å bli glad av! Hvorfor er vi opplært til å hate den? Jeg tror det har noe å gjøre med at alt som er for villig og sprer seg for lett blir ansett som ugress. -Og dette gjelder jo i aller høyeste grad løvetannen. Den siste uken har det dukket opp flere titalls også i vår hage, og jeg vet ikke om jeg har samvittighet til å luke den bort lenger...

Noen dager etter min "åpenbaring" så jeg til min store glede at sjefsredaktør i vår lokalavis Ove Mellingen hadde de samme betraktnignene som meg. Artikken gjorde meg glad og ga meg om mulig enda mer dårig samvittighet ovenfor den gule skjønnheten. Artikkelen hans kan dere lese her.

-Og når den er avblomstret er den jo vårens desidert morsomste leke!




I helgen har vi blant annet vært på Mini-Dyrsku'n på Søve Videregående Skole.
Der var det mye moro for både liten og stor, og jeg håper dette er/blir er årlig tradisjon!

Ikved baker jeg sjokoladekake og boller til sommeravslutning med barnehagen imorgen,
så får jeg håper at de overlever natten med flere søtmumser i huset...


Håper du har hatt en fin helg!


2 kommentarer:

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så lenge det ikke er for mange av dem, synes jeg nesten det er litt fint med en gul "sol" her og der på plenen. Det er ihvertfall det jeg prøver å overbevise meg selv om :)

Toril sa...

Jeg er så enig!!
Løvetanner er så fine!
Både de med flyvende frø
og de gule fargeklattene!
Likte det innlegget her! ;)
Ha en nydelig uke!
Klemmer fra Toril :)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...