tirsdag 26. februar 2013

Påskehelg


Det er en stund til påske, men i helgen fikk vi virkelig smaken på vår og påskestemning!
Selv om det ikke ble noen lang vinterferie for vår del, fikk vi en deilig helg på hytta.




 På fredag ble jeg enda ett år eldre (skal det ikke stoppe snart..???), og det var deilig å kunne dra til fjells å feire dagen min der. Morfar ble med, og vi fikk to fine skiturer i strålende sol med bålkos, kakao, pølser, sjokolade... -og litt småsutring fra slitne og lei barn. -For det er jo ikke bare idyll og happy times. -Men det er jo sånn det er, så da må man stålsette seg og være godt forberedt.





En skitur skal være på barnas premisser og det er viktig å tilrettelegge og ha god smøring både til skiene og til magen... Vi må vel etterhvert kunne anse oss som erfarne småbarnsforeldre på turfronten og vet hva som skal til nå. Lyder har blitt en skikkelig tur-gutt og hadde det vært opp til ham så hadde vi bodd midt i skogen hele året, men også hos ham må både blodsukker og motivasjon holdes oppe. Mannen hadde en smart patent klar og hadde festet et tau og en kjepp til pulken som kunne trylles frem når bunnen var nådd. Det bød på utfordringer, for man må fremdeles holde balansen, men vi hadde goood tid og kom oss faktisk hjem før solen gikk ned...

Søndagen gjorde jeg en liten tabbe... Jeg forberedte grøt som stod i stekeovnen på 80 grader og godgjorde seg mens vi var ute på tur. Jeg trodde jeg var smart som hadde kalkulert med å ha ferdig grøt til vi kom tilbake, men skuffelsen var stor da det gikk opp for Lyder at vi ikke skulle spise pølser på turen! -Men heldigvis hadde jeg kjøpt et par ekstra pakker med lomper, og med kremost og skinke er dette super turmat som går rett hjem hos de små. Det kan absolutt anbefales som et godt alternativ og variasjon fra den vanlige matpakka med brødskiver. Da bålet var tent og "lompe-rullene" kom frem var det ingen som brydde seg om pølser...





Håper du har hatt en fin vinterferie!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...