onsdag 6. juli 2011

Sushi-kurs


Noe av det jeg savner med storbyen er tilgjengeligheten til sushi. Mannen, som tidligere var særdeles skeptisk, ble solgt da jeg introduserte det for ham, og siden har det stort sett gått i sushi hver gang vi har spist ute.




Jeg har sett endel "how to do it"-filmsnutter på youtube, men har ikke vært så lysten på å begi meg utpå kokkeleringen uten at noen som kan det har vist meg det først.

Jeg ble derfor superglad når den tidligere omtalte primus-motor-pappa'n i barnehagen inviterte meg med på sushikurs som han selv skulle holde!




Vi var 10-12 ivrige og lærevillige elever som lyttet nøye og stilte alle tenkelige og utenkelige spørsmål om sushiverdenen. Selv var vi alle skjønt enige i at dette hadde vi teken på, og det var ingenting å si på verken smaken, utseende eller haptikken. Jepp, jeg har lært meg ett nytt ord...





Nå skal jeg gå til innkjøp av alt jeg trenger og så skal det jammen meg kokkeleres "the asian way"!
Det vi spiser her til lands er sikkert ikke halvparten så bra som om du får det servert i Japan, og helt sikkert fornorsket -som alt annet, men mer enn godt nok for meg!





Lager du sushi?




9 kommentarer:

Hanne Margrete sa...

Dette så virkelig flott ut!! Jeg lager ikke sushi, har faktisk bare smakt det to ganger.. Men har veldig lyst å smake det igjen!

ha en fin kveld!
Klem fra Hanne:)

Anonym sa...

Det så godt ut! Skulle innom Østens perle her om dagen å kjøpe sushi, men den var tydeligvis nedlagt! Så det blei dårlige vårruller fra Lilly Mai i stedet.. Heldigvis åpner det snart en sushi restaurant i Porsgrunn!
-Gunn-

Anonym sa...

Hei Silje!

Sushi er våres favoritt,og noe vi måååååå ha når vi skal kose oss;) Synd det er så dyrt. Har vurdert å lage det selv.. Så gøy med kurs. maten så jo fantastisk ut. Mmmm..

Klem anja

Marthe sa...

Nam det så godt ut :) Jeg har laget sushi en gang tidligere. Jeg var veldig stolt og de så rålekre ut....men det grønne(husker ikke navnet) var seigt og dermed mislykket måltid. Har ikke prøvd meg igjen etter det. kanskje superpappaen har løsningen på det???? :)

Gleder oss til å treffe dere snart!!!!!
Vi nyter ferie og barnevakt i Stavanger:)

Klemmer fra Morvikgjengen:)

Husfruen of Hilltop House sa...

Vi liker sushi, men har aldri forsøkt å lage det selv. Inntil i går, da vår datter utbasunerte at det var da det letteste i verden, man bare kjøper et sånt kit på Meny, og så er det ferdig på et blunk. Og det var det faktisk.
Dette kommer vi nok til å gjenta ofte.

Anonym sa...

Dette så veldig spennende ut! Jeg har ikke prøvd sushi og har i utgangspunktet forholdt meg til det som særdeles skeptisk, men dette så jo riktig godt ut;) Klem fra Silje skrunes

vinimalistisk sa...

Det så virkelig fristende ut!! Det som er fint med sushi er at det smaker minst like godt som det ser ut! Spesielt makiruller med asparges, skikkelig sommer!

Martine sa...

Hei Silje! Jeg "snublet" over bloggen din i dag, flott blogg:) Søren (regner med at det var han som var initiativtakeren:)) og kona introduserte oss til sushi for noen år siden, og vi er nå helt hektet:)
- Martine -

Anonym sa...

Ori sushi har den beste sushi i telemark!!

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...