fredag 19. august 2011

Kantarell til middag


Ja, er dere spente på hva jeg kokte ihop med de lekre kantarellene?

Takk for supert oppskrifts-tips, Siri!
Jeg fulgte ikke oppskriften, men ble inspirert.

Tagliatelle med kantarell i fløtesaus




Først satte jeg pastaen til koking. Deretter smørstekte jeg kantarellene sammen med sjalottløk og ett finhakket hvitløksfed. Jeg smakte til med hakket frisk persille, salt og pepper. Mens dette surret varmet jeg opp 3 dl matfløte og hadde kantarellene over i fløten. Da pastaen var ferdig kokt slo jeg av vannet og blandet med fløtesausen.




Her har akkurat farmor og farfar kommet inn døren. De skal passe guttene i helgen, for imorgen drar mannen og jeg til Oslo i 7 x 30- års bursdag! Vi gleder oss masse og skal nyte litt kjærestetid!


Jeg ønsker dere alle en god helg!


4 kommentarer:

Lina sa...

Nam! :) Eg laga nesten det same her om dagen, supergodt! Kantarell er fantastisk :) Nyt helga :D

HusmorDronninga sa...

Mmm... det såg godt ut altså!
Skal definitivt prøve denne varianten om jeg kommer over mere "gult gull" i skogen i høst...

Ha en super helg!
Klem fra
Kjersti

Anettes tankeboble sa...

Åhhhh det så godt ut det! ;) ble sulten jeg!

Klem, og god helg til deg!

Malin - mine gleder - sa...

Nam - så godt det så ut, tilogmed for meg som ikke er glad i sopp.. hi hi

Håper du har hatt en flott helg :)

Klm fra Malin

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...