torsdag 23. september 2010

Torsdagsmiddag


Etter mange kveldsvakter på mannen denne uken fikk vi endelig samlet familien rundt middagsbordet idag. For meg er middagen viktig, da det er det enest måltidet vi får tid til å ha sammen i løpet av en dag.




Jeg fikk tips av en kollega om andre ting jeg kan putte i fiskeformen min, og det ble prøvd ut idag -og med hell!

I formen hadde jeg:

Frosne seifileter (bruk den fisken du ønsker)
1 brokkoli
1 purre
1 fed hvitløk
1/2 putt fløte
1 boks hermetiske tomater -hakket m/ basilikum og oregano
revet ost
salt & pepper


Sett ovnen på 200. Smør en ildfast form og legg i fisken. Krydre med salt og pepper. Wok brokkoli og purre raskt på sterk varme, og tilsett finhakket hvitløk helt til slutt. Ha over fisken. Hell over hermetisk tomat og fløte. Strø til slutt over ost og ha på ønsket krydder eller urter. Jeg hadde litt basilikum og frisk persille. Stekes midt i ovnen i ca. 45 min.

Servèr med poteter.




Velbekomme!


4 kommentarer:

Ruter & Hjerter sa...

mmm så nydelig ut:) gøy med middags tips til store og små:) Ps du har en nydelieg header. Så flott bilde!

Piulfen sa...

mmm, det så godt ut. Det fikk jeg lyst på til middag i morgen..

Hasigamas mamma sa...

Felles middag er koselig! Tror jeg må bli flinkere å lage litt "stas" rundt måltidet...
Fiskegryta så nydelig ut! Er så heldig å ha helt fersk fisk i fryseren, får ta en test!
Klem
Lise

Anonym sa...

Sjekk ut "kakedesign.blogspot.com"... fantastisk side!!!

Hilsen Heidi

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...