søndag 7. november 2010

Nytt dykk i skattekammeret i Hjertet av Telemark!


Vi dro rett til fjells etter at vi kom hjem fra Gran Canaria.
Lotte har vært på feriekoloni gården til mamma i Hjertet av Telemark mens vi var i sydlige strøk.

Som nevnt tidligere har mamma samlemani og mastergrad i auksjon og loppis, så jeg har litt å slekte på... Jeg har brukt dagen på nok en skattejakt i eldhuset, stabburet og låven, og nok en gang ble det fangst!




En vakker gammel lampe skal med ned til byen og restaureres. Planen er å bruke den over spisestuen, så får jeg se hvor godt den passer når jeg får den i hus.




Norgesglass kan brukes til så mangt, og i stabburet var det nok å ta av, så jeg tok med meg et lite knippe.

Fra låven tok jeg med en hylle til kjøkkenet og en liten hylle til rommet til Lyder. Jeg fant også en gammel ramme som jeg har planer om å male og ha hønsenetting i.




I eldhuset fant jeg en annen liten skjønn lampe med glasskuppel skal jeg se om passer i enten kjøkkenvinduet eller i gangen. I tillegg har jeg lyst til å lage lampe av en gammel melkesil.




stabbursveggen henger en hare fyllt med einer.
-Til stor irritasjon for Lotte, som gjerne skulle ha sett at den hang litt lavere...




Det var litt av et klimasjokk for Lyder å gå fra +30 til minusgrader...

Men gamle skinnfeller og pels er det nok av på gården og han ble pakket godt inn da vi tok oss en trilletur, mens mennene ladet børsa og dro til skogs på jakt etter storfugl.




Nå er det tilbake til hverdagen igjen, og november betyr innkjøp av julegaver, starten på advent og ferdigstilling av julekalenderen... Jeg gleder meg!

Håper dere har hatt en finfin helg og at dere får en deilig novemberuke!


7 kommentarer:

Hasigamas mamma sa...

Håper dere har hatt en strålende ferie! Og det ser ut som om dere har kost dere på gården i helga også! Så fantastisk å ha et sånt sted å dra til...
Klem
Lise

Mariann Louise sa...

Dette var da reneste skattkammeret? Du verden hvor mange flotte saker og ting!

Og en herlig ferie, da..Ja, det er litt å lade høstbatteriene på:)

Ha en flott uke, klem fra Mariann

Janne Lillian ♥ sa...

Heldiggris!! Såå mange lekre og vakre skatter ;))

Ha en nydelig dag og uke ♥

Klem fra Janne

Anonym sa...

Hei Silje!

Wow, så mye flott da! Heldiggris! Så herlig bilde av Lyder, storkoste seg ute i vognå så det ut til. Koselig å høre at dere har hatt det så fint på GC.

Klem

Hvit Villa sa...

Så koselige bilder! Mange vakre ting du har fått tak i der. Her er det julegløgg og Jakten på kjærligheten ikveld :-)

Piulfen sa...

Så mange fine ting du har fått tak og så fine bilder du har tatt av de. Og håper dere koste der epå ferie, og utrolig morsomt skrevet om turen din. Ønsker deg en god uke.

Anne sa...

Silje da, hvorfor er du så utrolig sparsom på bilder av Lotte?! Et innlegg med masse Lotte for å døyve min tollerhunger nå.

Klem fra Anne

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...