onsdag 19. oktober 2011

Tørket persille fra hagen


Etterhvert som mine butikkjøpte, friske persilleplanter har blitt "brukt opp" i sommer, har jeg plantet de ut i hagen. Der har de kommet tilbake, så jeg har kunnet gå ut å klippe en dusk når jeg har trengt det.




Nå er det minusgrader om natten, og persillen min er på hell. Jeg fant ut at det hadde vært ille om all den fine, friske persillen gikk til spille, så i forrige uke gjorde jeg et forsøk på å tørke den!





Jeg klippet vekk stilkene og skyldte den godt for å få vekk all sand og jord. Deretter lot jeg det renne av seg på tørkepapir og la det på bakepapir i ovnen. Det stod til tørking ved 80 grader i 3-4 timer. Deretter knuste jeg det lett og hadde det på et søtt lite glass fra Søstrene Grene.




Fint å kunne sette frem på bordet når vi har lapskaus til middag.
Pølselapskaus er en av middagsfavorittene her i huset...




Neida, det er neppe lønnsomt å gjøre dette, da strømforbruket på tørkingen sikkert kan fem-dobles med prisen på hva det koster å bare kjøpe tørket persille i butikken, men det var jo litt artig å prøve da...




Idag skal Mikkel og jeg noen ærend, og så håper jeg å få ryddet litt i løpet av Mikkels sovetid. 
Lurer egentlig på hvor stor %-andel av livet jeg bruker på å rydde...
Synd at det går så kjapt å rote! ;)


God onsdag!


1 kommentar:

Unknown sa...

Kjempelurt (bare det og komme på og plante den ut etter at den butikkkjøpte var brukt opp syns jeg var genialt da, hihi)

Artig og gjøre litt sånt på kjøkkent, lage sitt egfet krydder er stilig vettu;)
Smakte sikkert bedre og;)

Klem line

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...