søndag 12. februar 2012

Lyspæreknagger i betong


Ukesprosjektet er ferdig, og det ble suksess!




Som mange av dere har gjettet: Jeg har laget knagger i betong/ semet av lyspærer.
En super idè som jeg fanget opp på den fine "skap det selv"-bloggen Lidenskapelse.

Innlegget kan du lese du her.







Her er noen tips til dere som vil prøve på dette:
Det var littt vanskelig å få ut "innmaten" i pærene. Jeg lirket først "metalltuppen" av med en kniv.
Deretter brakk jeg av den harde plasten bit for bit. Innmaten knuste jeg med et skrujern og tømte ut.
Ikke bland sementen for tykk. Da blir det vanskelig å fylle pærene og fort gjort å få luftbobler. 
Det kan nok lønne seg å la det tørke i et par døgn.
Bruk lange skruer. Selv om mine var lange, burde jeg hatt dem enda lenger.
Jeg brukte små lyspærer, og jeg tror nok det er best. Den ene store pæren jeg hadde knakk i to da jeg knuste glasset. Skal du bruke store pærer er det hvertfall viktig med lange skruer.





Nå må jeg bare finne et sted å montere dem!
Dette er jo også et supert gavetips!


Klar......ferdig......STØP!


13 kommentarer:

Nina sa...

Å de ble jo utrolig kule :)

Gleder meg til å se hvor du skal henge de opp.

God morsdag fra Nina :)

my little life sa...

Det var jo kjempekult! Viste det første innlegget ditt om dette prosjketet til mannen og det første han sa var, "hun skal sikkert lage knagger som ser ut som lypærer"! Og jammen hadde ikke gubben rett selv om han ikke klarte å overbevise meg:)

Anonym sa...

Så tøffe knagger, Silje. Fikk lyst til å prøve meg på slike..

Klem Anja

tinemor sa...

Superkult!!!
Klem

Unknown sa...

De er knallkule!!
Så flink du er:)
Jeg bare tenker at "det må jeg jammen meg lage", men det blir aldri noe av...

Håper dagen i dag har vært fin ♥

Unknown sa...

Så kult idee!

HusmorDronninga sa...

Resultatet ble jo dritbra!!! Flink du er ;)

Balke gård sa...

KULT!!!! Knallflink er du!!!

Lisa sa...

WOW... Så kult :-) Må prøve

Unknown sa...

Sååå glad jeg fant deg!
Her var mye fint:)
Lette etter betong i interiør på google, og der dukka disse flotte bildene opp:)
har lagt meg til som følger!
ønsker deg en fin dag...
nina

Marianne Leonora sa...

Wow, noen er i mer enn normalt kreative. Tenk å komme på det der. Så fint du hadde fått dem til. Kankje jeg skal prøve det der en gang :-) kjekt med sånne tips.
Ser du har mange følgere alleredel Men du blir kanskje glad for en til..Og så legger jeg deg på bloggrollen min så jeg finner tilbake hit. Så glad for at jeg fant bloggen din.
Meg finner du på marianneleonora.blogspot.no

klem fra Åsne

Atelierbaghuset sa...

Hvor er det bare en skæg idé :-) Hvis jeg kan finde nogle pære der har en god størrelse, så MÅ jeg simpelthen prøve at lave sådan nogle, som greb til min lille kommode :-) TAK for den idé!!

Werkstattofficina04 sa...

Wau, Wie cool ist diese Idee!
Wird nachgebaut....vielen Dank für die tolle Inspiration!
Helene

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...