tirsdag 16. desember 2014

All we are saying...


...is give peace a chance.


Dagens armbånd kunne, dessverre, ikke ha passet bedre på en dag som denne.

Det har vært kontrastenes dag. Jeg har vært i begravelse. Det var en fin begravelse til en av de kuleste damene. Hun ble 96 år, var fresh, sporty og med masse humor til siste stund. Hun fortalte de beste historiene, og et fellestrekk var at de var hentet fra hennes eget liv. Hun trengte ikke legge på noe, historiene var eksepsjonelle nok i seg selv. Hun var søsteren til mormor. En av "tantene" som "alle" kjente til, og som med en snittalder på 90 år ofte var å se sammen på byens kulturarrangement. Nå er bare mormor igjen, men jeg håper virkelig at jeg er like heldige som dem. 
De har alle hatt et langt og godt liv.




I begravelsen hadde jeg med Fride, som så fredfullt sov seg gjennom programmet. Hun har få bekymringer det lille nurket. En nyfødt, og en som har takket av etter et langt, innholdsrikt og meningsfylt liv. I sterk kontrast til dagens forferdelige scener i Peshawar, der 141 mennesker, derav 130 barn, brutalt ble henrettet på skolen. Man blir tom for ord.

I helgen ble vi også Plan-faddere. Vi har tenkt på det tidligere, men fikk endelig ut fingeren etter at lørdagens artistgalla på TV2 helt klart gjorde inntrykk! Det er på tide at vi bidrar med et lite tilskudd til et barn som ikke har det like godt som våre. Vårt lille birdrag kan gjøre en stor forskjell i et barns liv. Jeg håper også at det vil sette ting i perspektiv for våre barn. Om noen år vil de forhåpentligvis forstå at ikke alle er like heldige som oss. Nå gleder vi oss til å få litt mer informasjon i posten!


Jeg har som tradisjon å alltid ønske familie og venner en fredfull julehøytid på julekortene jeg sender ut. Det er ikke tilfeldig. Det er noe av det viktigste. Julen skal være fredfull, 
men dessverre er den ikke det for alle.


Jeg håper at du som leser dette også får en fin og fredfull jul.



1 kommentar:

Unknown sa...

For et varmt og godt innlegg, med gleder og sorger ♡
Trist med begravelser og død, men samtidig mer riktig for et menneske som har fått levd et langt og lykkelig liv, enn for et lite barn... Som du selv skriver.
Håper jeg og får "leve ferdig" og dø fredfullt med et smil om munnen ♡

Koselig med fadderbarn, har hatt i mange år vi og, men akkurat nå er vi uten - er nok ikke lenge til det blir et nytt:)

Håper dere koser dere med førjulsdagene ♡

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...