mandag 11. oktober 2010

Badet -so far so good!


Det er ikke helt ferdig, men fant ut at det var på tide å vise noen bilder fra badet!
Rommet var i utgangspunktet husets hemsko. Da vi kjøpte huset tenkte vi "jaja, badet er ikke det viktigste rommet".




-MEN, vi bestemte oss for å slå på stortromma og brukte en stor del av oppussingspotten her...
-Og vi er SÅ glade for det i ettertid! Jeg fikk fort bilder av "drømmebadet" i hodet, og vi har holdt oss til den første og eneste skissen vi tegnet.

Vi hadde egentlig ikke så mange alternativer med tanke på innredning, siden vi har skråtak på to vegger og i tillegg vindu og balkongdør. Siden vi tok et kott fra soverommet da vi utvidet badet fikk vi balkong på badet. Haha, ganske så luksus! -Men så praktisk! Klesvasken henger jeg rett ut til tørk der -på sommeren vel å merke, og det har vært helt fantastisk!



Det tok tid å velge fliser, men det er nesten det eneste vi (dvs jeg...) ikke hadde klart for meg.
Nå står det nesten ferdig og utrolig nok har det blitt like fint, om ikke finere enn jeg hadde trodd! Jeg er så fornøyd med løsningene og ikke minst flisene som jeg syntes passer strålende.

De grove, ru gulvflisene er ikke akkurat noen drøm å vaske på, men de gir badet en herlig stemning og ikke minst er de super barnevennlige -for oss som har en liten tass som stort sett alltid løper... Glatt baderomsgulv er derfor ikke noe problem!




 Dusjhjørnet har blitt praktisk og stilrent. Fast glassvegg og dør fremfor murt vegg eller glassbyggerstein gjør at romfølelsen er ivaretatt. Med toalettet få sentimeter unna forhindrer vi samtidig at en aktiv Lyder smeller dusjdøren rett i toallettet, så det ble en god løsning.

Servantskapet... Ah, snakk om å treffe blink!
Jeg ville ikke ha noe glatt, kjipt, masseprodusert og servantskap. Jeg fant drømmeskapet på finn.no, og med den lekre servanten smiler jeg hver gang jeg kommer inn på badet og ser hvor bra det ble.

Ja, jeg er superfornøyd med det, og er ikke redd for å si det! :)



Gamle hus er jo ikke akkurat kjente for å være så praktiske, noe som gjelder også for dette fra 1896. Vaskerommet glitrer med sitt fravær, så det måtte bli en egen vaskeavdeling på badet. Det har egentlig vist seg å være mindre problematisk enn først anntatt. I tillegg til at det mangler litt håndkleknagger og annet smått, er dette den delen av badet som fremstår litt uferdig. Planen er å ha en benkeplate som går fra vegg til vegg med forheng for å skjule vaskemaskin, kurvstativ og skittentøy. Målet får være å få det gjort i løpet av året.
Det lekre, smekre furutaket skal nok bli hvitt engang det også, men det er ikke prioritert nå, gitt...




Flasketipset fikk jeg av Silje. Dekorativt å ha skyllemiddel og Milo over på glassflasker. Da kan det til og med stå fremme, så frigjør jeg enda mer plass i det allerede noe overfyllte kurvstativet.

Som sagt, siste finish gjenstår, men alt i alt må jeg si at badet har blitt lyst, trivelig og med det personlige preget jeg hadde håpet på å kunne gi det.


Jeg ønsker dere alle en fortsatt fin mandagskveld!


6 kommentarer:

Bettum Villa sa...

ÅÅhh for et stort og fint bad! Hva jeg hadde gitt for litt mer plass.
Og snakk om nydelig servantskap. Er vel noe slikt jeg også ser for meg. Bare at mitt skulle være drivved beiset ;)

Klem Madelén

silje-sin sa...

Så nydelig Silje! Du har all grunn til å være fornøyd:) Et lyst og koselig bad er så viktig! Ha en fin kveld:) Klem fra silje.

Anonym sa...

badet er kjempe fint Silje!Du har såååå god grunn til å være fornøyd!
Utrolig kjekt tips me de flaskene....hører allerede mannen sin kommentar på det men utrolig stilig!!
klem bente

Piulfen sa...

Ååå for et fint bad. Skjønner utrolig godt at duer er fornøyd. Likte veldig godt servantskapet ditt. Blir myhe mer personlig, de masse produserte er så kjedlige..

Janne Lillian ♥ sa...

Så LEKKERT!! Det servantskapet er bare nydelig!! Mange lekre detaljer på badet ♥

Flisene likte jeg veldig godt. Nydelige ;)

Ha en floitt dag ♥

Klem Janne

IJN sa...

Hei!

Nydelige fliser på gulv! HVor kan man få tak i slike? Håper på svar :-)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...