fredag 27. april 2012

Bursdagshelg


Det har vært nok en hektisk uke.
Jeg skulle virkelig ønske at døgnet hadde flere timer!

Igår formiddag satte jeg meg ned for å skrive et innlegg om onsdagens klubb, men istedenfor fikk jeg lunsjbesøk av Snuppa min gode venninne Jeanette som bor i Bergen. Da kan blogg være blogg!
Jeg laget pai og skravlet helt til jeg måtte løpe ut døren for å rekke jobben.






 Klubben på onsdag var like koselig som alltid. Det er en fantastisk gjeng og jeg føler meg så heldig som har dem! Jeg serverte Siljes grønne ertesuppe med hvitløksbaguetter til. Oppskriften finner du her. Til dessert hadde vi brownies med bringebærsaus. Jeg er jo ikke akkurat Toro-fan, men når det gjeder brownies og langpanne-sjokoladekake så er Toro super!

Bringebærsausen er egentlig en jukse-bringebæris-oppskrift som jeg fikk fra Snuppa. Bare kjør vanilje-kesam og frosne bringebær sammen i en blender. Dersom du ønsker å servere den alene må du tilsette litt sukker, men til brownies er det perfekt med den syrlige bringebærsmaken!


Jeg hadde liten opptelling i spisestuestoler-sparebøssen min igår, og ser at jeg er i mål! Nå skal det bestilles stoler! I tillegg har jeg børstet støv av to vakre jærstoler. Det har stått en på kontoret og en på soverommet vårt, men de skal få stå ved enden av bordet når vi har gjester og barnestolene må vike. De er så fine og jeg esker blåfargen!




Imorgen er det mannens bursdag!

Han er nøktern på det meste han mannen min, og jeg hadde ikke forventet noe svar da jeg forleden spurte om han hadde noen ønsker for bursdagen...

"Jo, det har jeg! Jeg vil at du og jeg ska dra i skogen og sove i telt!"

Jeg var jo ikke akkurat overrasket, og jeg synets (helt ærlig) det var en kjempeidè! Jeg skal prøve å komme på noe deilig turmat som vi kan ta med. Kanskje du har noen tips?!? Her er det heller grått og trist idag, men værprognosene for morgendagen er supre, så kanskje vi våkner til strålende sol imorgen!

Nå skal jeg montere bursdagsgaven hans .Jeg håper at han liker den!
Mot normalt har jeg styrt unna ull og friluftsartikler og kjøpt en gave som gagner oss begge... *smiler*

Lørdag kveld skal jeg i bursdag til min gode venninne Vibeke og en "gammel bekjent" som jeg ikke har sett på lenge, og det gleder jeg meg veldig til! Ja, faktisk på mannen sin bursdag. Da jeg nevnte det for ham, sa han at det var helt greit, for en kveld alene på sofaen med Top Gear-maraton var for ham en topp bursdagsfeiring! Vinn-vinn og alle er happy!


Jeg ønsker dere alle en fin helg!



7 kommentarer:

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Nydelige bilder og kos deg i bursdag i morgen ☺
Helge hilsen fra me ☺

Unknown sa...

Så flott dekket altså, de er FLINK:)
Og så kos med overraskende venninnebesøk, da setter man alt annet til side og koser seg ja ♥
Så kult bursdagsønske din mann hadde, det blir nok GØY:)

Ha en fin fin fredag og en fin feiring av mannen i morgen:)

Min resa sa...

Åhhh så vakkre bilder, elsket de blå stolene der asså:) Hva er det for type stoler du skal kjøpe?, nyskjerrigPer her:).

Håper du får en fin helg.

Klem Camilla

Anonym sa...

Ønsker dere en god helg, og hils mannen! Synes det var et søtt og fint bursdagsønske han hadde jeg;)

Fine bilder!

Klem Anja

Toril sa...

Ah.. denne bloggen vil jeg følge!! :)
Helt nydelige bilder i dette innlegget!
GOD helg til deg! Hilsen og klem!

helen og gutta sa...

herlige bilder du viser, ett nydelig hjem du har. annerledes bursdagshilsen men du så koselig, minner meg om at jeg og min mann aldri har vært på telttur sammen.

truongmuunghenhan sa...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...