søndag 15. april 2012

På stedet hvil...


I slutten av mars slapp vi plutselig alt vi hadde i hendene innendørs og brukte hver ledige stund ute.
-Vel vitende om at vi nok måtte belage oss på en pause før sommeren kom for fullt.

Den pausen kom etter påske, med litt mer grumsete vær og lavere temperaturer. Vel, det er jo sånn det er. Alle går bananas hos gartneren ved første varmeperiode og maser om når varene kommer, og han fortviler over at vårleveringen uteblir. Så ankommer den endelig, og folket har tatt en aldri så liten realitets-check og funnet ut at det ikke haster så allikevel...





Utenfor står ski, skrot, stemor, hagemøbler, innemøbler, hagejord, snømåker, drivved, avblomstret krokus og annet i skjønn forening. Jeg fikk heldigvis plantet litt stemor, så det er ikke helt tassent, men resten får komme når temperaturen gjør det litt hyggelig å bedrive uteaktivitet igjen.


Mens jeg har jobbet så og si hele helgen, har mannen og gutta har vært en tur i Oslo og møtt blant annet farmor, tante Elisabet og lille Elias.

I helgen rakk jeg innom en kollega som har en hage få kan måle seg med. Botanisk hage kan man vel kalle den, med både sjeldne og fantastisk vakre planter og blomster. Tusenvis av stauder, roser, trær, busker, blomster og annet har han plantet -nøye gjennomtenkt og planlagt. Jeg må tilbake å se om en måned, når blomstringen virkelig har trått til for fullt. Jeg får spørre pent om jeg kan ta med meg kameraet, så skal jeg vise dere.





Han må stadig vekk tynne ut litt, og jeg har stilt min bil til disposisjon for søppeltømming. Leveringen går direkte til hagen min... Da jeg var innom nå gravde han opp noen lekre primula, juleroser og en spesiell blåveis som jeg fikk med meg hjem. De må jeg få ned i jorden så fort som mulig!

På bildene over ser du primulaen og bladene til julerosene. Det andre er tulipaner som jeg satt i høst, og noen stauder som mamma kom med. Jeg husker ikke helt hva slags stauder det er, så det får bli en overraskelse...



Håper du har hatt en fin helg!


4 kommentarer:

Kristin sa...

Så fin blogg du har Silje:)
Jeg har fulgt deg en stund nå, og heklet flere av oppskriftene sine, men jeg har ikke lagt igjen kommentar før nå:)

Kjempefine bilder, deilig med litt fargerike blomster. Jeg gleder meg til mange store hortensiaer i flotte farger på verandaen :)

Klem fra Kristin

Anonym sa...

Du er flink kjære deg, så vet du det ;)
Du skulle vært i Oslo du også, kjempekjekt å se Torstein, Lyder og Mikkel igjen :) :)

GO klem til deg fra tante E :)

sa...

Hei :)
Vil du vinne et valgfritt plagg fra My Cinnamon Girl
kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
Håper du har en fin søndag ♥
Klem Anette

Barnelykke sa...

Genial deal du har fått deg der ;)
Vinter roser er bare helt magisk!

Kjenner meg godt igjen i beskrivelsin din i starten av innlegget - springer til gartneriet så fort det er glimt av blå himmel :)

Klem
Birte

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...