torsdag 27. mai 2010

Ja vi maler og vi maler...


...og det blir så fint og flott,
når vi bruker hvitt og hvitt og hvitt og hvitt og hvitt og grått!




Pinsen har, som nevt, gått med til blant annet maling.
Veggene på barnerommet har fått tre strøk med maling på vegger, to strøk i taket og ny tapet.
Nå gjenstår litt listing, maling av gulv og vinduskarm og så er rommet innflytningsklart!




Jeg er sååå fornøyd med tapeten! Den er så dus og fin gjorde seg virkelig som en liten brytning mot alt det hvite! Jeg ble veldig glad på Lyders vegne og håper og tror at han kommer til å trives her!

I stue og kjøkken gjenstår det maling av gulv og vi er godt igang med listing. Mannen har gjort det bra i valg av lister. De har fin profil, men er ikke "too much". Personlig syntes jeg at lister kun skal gjøre den jobben de er til for, og være rene og diskret i stilen slik at de ikke tiltrekker seg for mye oppmerksomhet.




Vi har bestemt oss for noen shortcuts -i hvertfall i denne omgang, så kan vi heller ta det etterhvert (hørt den før, eller..? Haha!) -Nei men vi MÅ bare få kommet oss i hus snart, så da får noen ting være "greit nok". Jeg har blant annet innsett og godtatt at enn så lenge må jeg bare leve med den fæle (ja for det er virkelig fælt!) strukturen i strien vi har i gangen i første og andre etasje. Den får få seg noen malingstrøk, så blir det uansett veldig mye bedre enn den klamme fargen som er der nå!




Ellers er midtveggen i trappegangen klar for tapetsering. Jeg gleder meg virkelig til å se tapeten på veggen! Vi har òg endret mening når det gjelder fargevalg i trappen. Planen var å male den helt hvit, men etter å ha skrapet har vi funnet gammel gråmaling på selve trinnene. Det er en god løsning, og så er det jo fint å kunne beholde noe i huset slik det en gang var. Derfor blir det grå trinn og resten hvitt!




Lyder kom hjem igjen idag, så det blir lite tid til maling i huset på noen dager -i hvertfall for min del. Kanskje jeg kan få startet på noen av møbelprosjektene mine! Det står noen stusslige møbler i hagen som venter på både vask, puss og maling...


Ønsker dere en fortsatt fin torsdag!


3 kommentarer:

Christina sa...

Hei hei!

Jøss,så lekkert det blir,all grunn til å være fornøyd!
ønsker deg en fin torsdag!klem C

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Så masse fint som dere har gjort siden sist jeg var her inne å kikka :)
Den krakken som du hadde gjort makover på ble jo kjempefin!
Og så fin tapet på rommet til Lyder. lekkert!

Ha en flott helg
Klem Janne Merethe

my little life sa...

Tror Lyder blir veldig fornøyd med rommet sitt:) Og mamman og pappan blir førnøyd med resten etterhvert:) Vet hvordan det er. Jeg holder på å bli gal av små uferdige detaljer rundt omkring:)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...