tirsdag 4. mai 2010

Servnatskapet er funnet!


Ikke lenge etter at jeg la ut savnet-melding på det perfekte servantskapet dukket det jammen meg opp! Der, midt på side 2 under søket "kommode" på Finn-torgets evige kaos av slitte, fine, dyre, billige, stilige, stygge, furu- og plast-møbler stod dette lille, søte skapet og lyste mot meg.




Jeg ble i ekstase og sendte både sms og epost i håp om at selger skulle motta og svare så fort som mulig. -Og jeg fikk en gledelig sms tilbake om at skapet ikke var solgt! Vi har det ganske travelt om dagen, og det var lite rom for å kjøre de milene som måtte til for å få kloa i det... Men, hva gjør vel det når man har snille fedre! Han heiv seg i bilen og da jeg kom hjem fra jobb var det på plass!




Jeg er nok redd de malte rosa stripene må gi tapt mot det hvite og rene, men jeg tror ikke kommoden kommer til å bli lei seg av den grunn...

Er det noen som har erfaring med maling av møbler til baderom? Bør jeg bruke en spesiell maling som bedre tåler fuktighet? Bør overflaten lakkes med noe spesielt? 

Tips mottas med takk!

Nå starter jakten på servant og armatur!

♥ Jeg er happy! ♥


9 kommentarer:

Janne Lillian ♥ sa...

Heldiggris :)

Nydelig skap og det kommer til å bli lekkert i hvitt!!

Har ikke peiling på om du må ha noe spesiell maling.. hør i malebutikken:)

Ha en fin dag!

Klem ♥

ChezJeanette sa...

Gratulerer med servant skap! Det kommer til å bli kjempefint! (det ligner jo litt på det vi fant til vårt bad i våres:-) Vi brukte høyglans olje maling 3 strøk. Det ble vi anbefalt av malerbutikken (de har jeg tillitt til , personalet i akkurat den malebutikken.)
På vegg og tak brukte vi faktisk båtmaling, også høyglanset.
Er kjempefornøyd med resultatet på begge deler. Det er bilde rpå bloggen min om du er nygjerrig.
Ha en flott dag!
Jeanette :-)

Villasol sa...

Det var et nydelig skap! Jeg hadde nok reist langt for det skapet!
Jeg brukte også vanlig oljemaling 3 strøk. Jeg tok silkematt for jeg synes det er penest og holder seg hvitt lengst. Høyere glans og raskere gulning.
Lykke til med maling av skapet!

Ha en fin dag!

Ingunn

Anonym sa...

Finn er bare genialt!! Og man blir så glad når man finner ting man ønsker seg. Lykke til med maling;)

Klem Anja

Janne sa...

Så fint!!! Gleder meg til å se det når det er ferdig :-)

Jannes lille sted sa...

Hei! Så fint det var! Det blir nok så lekkert!!
Heldiggrisen deg da!
Gleder meg til å se

Jeg har da ingen anelse om slikt malergreier, men en malebutikk veit nok dette. Hør på malebua på bøleveien. De veit nemlig det meste tror jeg.

Klem Janne Merethe

Anonym sa...

Veldig fint, men blir det ikke vanskelig å få vasket skikkelig under det da?

Huset i provinsen sa...

Fant bloggen din og har lagt meg til som følger :), spennende å følge med på oppussingen...

bente sa...

så bra du har funnet skapet:)
og godt med snille fedre:)
EI venninne har akkurat malt baderomsinnredninga si,men hadde nok anna underlag...kan høre med ho,eller mulig du finner ut hva ho har brukt på bloggen hennes: ophelie.blogg.no
men du finner nok alltids gode råd i maler butikken:)
lykke te silje!

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...