lørdag 7. desember 2013

Desember-lørdag ♥

 
Jeg blir like forundret hvert år over hvor fort desember flyr.
 
Hver oktober, når de første juletingene dukker opp i butikkene, tenker jeg fytti katta -det var tidlig!
Det er jo en eeeevighet til jul. -Og vips så er vi der. Imorgen skriver vi 8. desember og 2. søndag i advent og jeg skjønner ikke hvor tiden blir av...
 
 
 
 
På torsdag hadde jeg koselig besøk av Lena Jakobsen. Hun er journalist og skal lage en artikkel om hjemmelagde julegaver. Jeg var midt mellom nattevakter og akkurat passe døgnvill og stresset som vanlig.
 
Det ble en lettere kaotisk ettermiddag der jeg, som vanlig, kokte over og måtte ut på verandaen og lufte topplokket med jevne mellomrom. Jeg aner ikke hva jeg sa, eller ikke sa, og Lena ga meg den passende tittelen "dronningen av digresjoner". Haha!
 
 

 
Jeg tror jeg må lese gjennom artikkelen før den kommer på trykk lørdag om en uke.
-Så Lena hvis du ser dette så vet du hva mailadressen min er...
*smiler*
 
Jeg kjenner Lena fra da vi var små og sang i kor i kirken, så jeg tror at jeg må invitere henne tilbake på kaffe og julekaker en dag og stille alle spørsmålene jeg egentlig hadde tenkt å spørre henne...
 
 

 
Idag kommer farmor og farfar på besøk og det gleder vi oss veldig til! Vinden har løyet og vi satser på at alle forsinkelser er over og at flyet er i rute. Helgen tenkte jeg at vi skulle bruke til pepperkakebaking, pekkerkakehuspynting, julesanger og julekos. Det har det ikke blitt så mye tid til enda, så da er dette en gyllen anledning til å skyte fart på julestemningen.

Som dere ser er det ikke så veldig julete her. Det blir mindre rødt og færre nisser for hvert år. Jeg er jo dårlig på farger i utgangspunktet og sliter litt med å pynte med for mye farger, også til jul. For meg er det ikke full jul fra 1. desember. Jeg liker å ta frem litt etter litt, så når vi nærmer oss så skal du ikke se bort ifra at det kommer ett og annet innslag av rødt...
 
 
 
 
 
Ha en koselig desemberhelg kjære lesere!
 
 
 
 


1 kommentar:

Unknown sa...

Så spennende og koselig besøk ♥
Og så fint hos dere:))
Her er det heller ikke så mye rødt og farger, i allefall ikke spredt rundt, var mer av det tidligere:))
Men koselig med naturpynt og da:)

Ha en fin fin søndag!

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...