onsdag 23. januar 2013

Lysere tider


Solen snudde for en måned siden, og det merkes!

Ikke bare er dagene lenger, men det er også lettere å ta lyse og fine bilder.




Effekten av vaskehjelp har uten tvil hatt en positiv effekt både på huset og mor.
Tanken på at noen faktisk vasker huset grundig annenhver uke, gjør virkelig at jeg senker skuldrene.

Jeg merker at det nå er lettere å holde det ryddig mellom slaga.
Mannen virker også mer motivert for å gjøre en innsats i heimen, noe som varmer mitt hjerte...


Det er også på tide med forandringer i huset.

Da vi kjøpte huset gikk alle penger til totalrenovering, og vi har ikke akkurat hatt en utømmelig pengesekk... Derfor har huset blitt innredet med det vi har hatt fra før av og møbler fra loppis og auksjoner. Jeg er glad i å male og pusse på gamle møbler, og jeg liker at ting har ett særpreg, men ikke alt gammelt er funksjonellt. Jeg får mye skryt for vårt "sjarmerende" spisebord, men jeg gleder meg til å få et spisebord der to personer får plass "mellom bordbena" på samme side. En ny sofa hadde også vært deilig... Den vi har ser kanskje fin og hvit ut, men tro meg, den er ikke så stilig lenger. Det har vært praktisk med en sofa med avtagbare trekk som kan vaskes på 60 grader, men det er ikke særlig praktisk med hvit sofa med to små gutter i hus. I mellomtiden får jeg nøye meg med et par nyinnkjøpte, fine strikkeputer!

Vi får se hva fremtiden bringer!
Først må det spares litt, men jeg har jo noen tanker og mål med budsjett-2013...




Nå må jeg komme meg i seng!
Alarmen ringer 5.30 imorgen tidlig, noe som etter min mening er umenneskelig tidlig...


God natt!



6 kommentarer:

Ruths datter sa...

Ser fram til litt varme jeg nå. Litt lysere har det jo blitt. Veldig koselig hos dere da. Liker salongbordet ditt.
Klemz

Siljes kreative rom sa...

Så stilig med verdenskartet!! Og salongbordet er veldig skjønt :-) Enig med deg i at gamle møbler er fint og sjarmerande, men kanskje litt upraktisk. Eg har ein gammel skjenk som snart må vike plass for ein som faktisk rommer litt...
Silje

Anonym sa...

Fantastik kult med verdenskartet! Kan eg spørre hvor det er fra? Er det på canvas?

Anonym sa...

Misunner deg spisebordet, men skjønner problemet :-) Nydelig hjem dere har!! Kan jeg spørre hvor du kjøpte putene dine?

Unknown sa...

Verdenskjente er faktisk IKEA!
Strikkeputene er fra Princess :)

Silje :)

Unknown sa...

Flotte bilder!!
Lekkert i stuen altså:)
Og jeppjepp, endelig litt lysere dager:)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...