torsdag 10. januar 2013

Store planer for det nye året...


Selv om det er stille her på siden om dagen, foregår det (som vanlig) mye tankevirksomhet i hodet mitt. Jeg startet en prosess da jeg kalte inn mannen til finansmøte rett før jul. Det har gitt ringvirkninger...

Vi er en familie som består av to voksne i 100% skiftarbeid, en 2-åring, en 4-åring samt vår firbeinte venn Luna (som tar mer tid enn firbeinte flest). Jeg har altid hatt mange jern i ilden, men også mye dårlig samvittighet for alt jeg ikke rekker over. Mange har spurt meg hvordan jeg har tid til alt jeg holder på med. Når sant skal sies er jeg dårlig til å sette av tid til meg selv. Jeg stresser mye og er ofte frustrert over å ikke rekke over alt jeg ønsker.

2013 blir ett år der jeg skal prøve å bli mer bevisst på tidstyver, gjøre prioriteringer og sette overkommelige mål både for meg selv og for alt som skal gjøres i hus og hjem.

I helgen var vi på hytta. For meg er det fantastisk å komme dit. Det er vakkert, stille, ingenting jeg må gjøre og jeg får masse tid til å hekle og slappe av. Da vi kom hjem søndag kveld lå det en pakke i postkassen. Det var en bok som heter "Lykkeprosjektet" og avsender var min snille nabo Silje. Boken høster mye skryt og skal visstnok være en "tankevekkende bok for alle kvinner som ønsker å få mer ut av livet." Jeg er ingen lesehest, men ser at dette er midt i blinken for meg! Vi skal på hytta også i helgen og da skal den med!




-Og idag er en gledens dag! 

Jeg har gjennomført ett av målene for 2013 og som jeg tror kommer til å gjøre meg godt: Vi har fått vaskehjelp! Jeg er så glaaad! Jeg føler at jeg rydder og rydder (nå skal det sies at jeg ikke er særlig god på å rydde, da...) og får aldri vasket huset skikkelig grundig. Fra nå av kommer huset til å skinne hver 14. dag! Mannen kommer til å få en gladere kone, og barna kommer til å få en blidere mor -det er jeg sikker på! -Og tro ikke at jeg ser på dette som noe nederlag. Tvert imot! Jeg er superglad for at jeg har innsett min begrensning og føler egentlig at jeg betaler for livskvalitet!

Nå skal jeg få meg en skitur før kveldvakt!


God torsdag!


3 kommentarer:

KinesKlode sa...

Så bra! Vi hadde vaskehjelp tidligere, det var topp!!!
Dessverre har vi ikke råd til det akkurat nå, mn om muligheten skulle dukke opp igjen, er jeg ikke i tvil!!

Hvorfor ikke kjøpe seg litt "frihet" om man har mulighet?

God helg!

Mona sa...

Åh, som jeg kjenner meg igjen!!
Ønsker meg også vaskehjelp, og vi har vært inne på tanken, den må bare iverkssettes, og finne en bra vasker!! Så jeg skal høste mer informasjon rundt om :-)
Takk for påminnelsen (akkurat som jeg egentlig hadde glemt det...)
Ha en fin kveld!! :-)

Anja sa...

Kjære søte Silje;)

Godt nyttår til dere! Takk for koselig julekort;) Så deilig å få litt hjelp til vask. det ønsker jeg meg og. Du er ei utrulig dyktig og god jente med masse futt i. Full fart og mange prosjekter som du sier. Jeg har ofte beundret deg for at du greier å holde på med så masse, og fått dårlig samvittighet for at jeg er så slapp;) Som du sier, det er viktig å ta seg en pust i bakken, og sette av litt tid til seg selv. Tror jeg skal sette den boken på ønskelista mi.

Klem anja

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...