fredag 5. mars 2010

Laksegryte til de minste





Idag står det laksegryte på menyen til Lyder. Det er en næringsrik og god rett, og en av Lyders favoritter!!

Istedenfor laks kan man også bruke hvit fisk som for eksempel torsk og sei. Selv foretrekker jeg laks eller ørret da denne er fetere og dermet mer næringsrik og inneholder mer omega 3. Hvis du bruker hvit fisk, så å tilsette litt ekstra olje.

1/3 laks
1/3 gulrot og brokkoli
1/3 poteter
dill
vann
evt. litt olje


La fisken trekke i litt vann i ca. 10 min. Kutt opp poteter og grønnsaker og ha i gryten. La det koke til alt er gjennomkokt og passe mykt -gjerne 45 min. Smak til med dill. Ha evt i olje og spe med vann hvis det blir for tykt.

Moses fordeles i glass, avkjøles og fryses!

Bruker du ca. en halv pakke med wok- og salatlaks og poteter og grønnsaker deretter, får du ca. 5-7 middager som gir en ca pris pr middag på ca. 8-10 kr.




Velbekomme!

1 kommentar:

Tone sa...

Nam! Så flink du er som lager egen barnemat til den lille :) Kjenner jeg blir ordentlig glad av og så og lese!!

Når det gjelder det hvitmalte gulvet mitt så er det også parkett jeg har malt ;) Det var en skikkelig drittjobb - hahaha - men absolutt verdt det! Hadde gjort det igjen :) Pusset ned for hånd. Ble mye støvsuging og vasking underveis. Når det tørket malte jeg med bred pensel og trestjernes gulvmaling. Tror jeg tok tre strøk. Resultatet ble kjempefint. Glattmalt hvitt gulv med en gang. Etterhvert sprakk det opp og nå er det tydelige "planker" det synes jeg er kult. Det har gått overraskende bra med hakk, leker som faller i gulvet etc. Noen steder har imidlertid små skal gått av og jeg tror det er steder jeg ikke har vært like flink til å pusse og der lille har sølt og jeg ikke har sett det i tide slik at det har satt seg litt fast og drar med seg maling. Alt i alt er det likevel lite slike små flekker og holder seg fint synes jeg. Merker at jeg burde pusset enda bedre i skjøtene, så der kan det sikkert være lurt å bruke litt mannskraft ;)

Konklusjon: Jeg gjorde det selv over noen dager og er superfornøyd!! Her brukes gulvet ivrig og jeg hører "DUNK" dagen lang fra leker som går i gulvet +++ uten at gulvet bærer preg av det :)

LYKKE TIL! Gleder meg til å følge :)

Klem Lycheli

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...