lørdag 1. januar 2011

Endelig lampe over spisebordet!


Det har tatt tid og jeg har, som vanlig, hatt vanskelig for å bestemme meg for lampe til spisebordet. Enda en lysekrone? Skjellampe? Spotter? Nei, jeg har vært innom det meste, og slått det meste fra meg igjen.

-Helt til mamma dro opp en herlig gammel lampe fra en pappeske hun hadde stående i stabburet på gården. En god gammel årgang -som bar preg av det også, men potensialet var der og jeg tenkte at dette kunne bli bra.




Mamma har, etter timer med restaurering, fått satt lampen i stand til meg, og for en julegave! Den ble superfin og passer perfekt! Den er vel ikke akkurat unik, men ikke så vanlig, og det er jo morsomt med noe ikke alle har. Vi fikk den opp til nyttårsaften, men uten verken bryter eller dimmer har den stort sett stått uten lyset på, for det er litt for sterke pærer i den.

Er det kanskje noen av dere som vet hva en lampen kalles? Mamma husket ikke...

Dere husker kanskje innlegget der jeg viste bilder fra et raid i stabbur og låve i sommer, og da viste jeg blant annet dette bildet:




 Når butikkene åpner igjen får mannen ta seg en tur og fikse nye pærer, dimmer og taklist til ledningen, så da skal det bli bra! Litt hyggelig for Lyder at han faktisk kan se det han tegner.

Her har nyttårsgjestene akkurat reist, og vi har hatt en finfin både nyttårsfeiring og første dag i det nye året. Det var koselig å se så mange barn som var ute og lekte i snøen igjen idag!

Håper du har hatt en fin 1. januar!


3 kommentarer:

Hvit Villa sa...

Nydelig lampe, den minner meg litt om en mormor og bestefar har i spisestuen sin. Ønsker deg et flott, nytt år!

Anonym sa...

Kjempefin!!
Hilsen snuppa.

Grankongla - livet på Bostad sa...

For en vakker lampe!! Huset vårt er for lavt under taket og kjøkkenet er for lite, ellers er det sbsolutt noe jeg kunne tenkt meg selv :)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...