mandag 7. november 2011

Drivveden ble til...


...en stige!




"Hva i alle dager skal vi med en stige på badet? Kjær deg, er det ikke nok inne på det badet fra før av? Nei, det der blir litt mye. Det eneste jeg ser her er god bålved."

Det ble helt perfekt, skal jeg si deg!

Jeg har sluttet å bry meg om mannens kommentarer og meninger om alle prosjektene mine.
Innerst inne vet jeg at han syntes at jeg er flink. Selv om han ikke bryr seg så mye om interiøret vårt, verdsetter han at vi har et koselig hjem.





Så var det drivveden da, eller rekved som noen kaller det. Jepp, det ble en stige! Det er den første men sikkert ikke den siste jeg lager. Et superenkelt, gratis, flott "møbel" som kan brukes til alt mulig, laget kun av tre og hamp. Denne har blitt håndkleholder på det lille gjestetoalettet vårt, og så dekorativt! Drivveden er fra hytta på fjellet. Jeg vet ikke om det kvalifiserer til å kalles drivved når det ikke er fra sjøen, men jeg plukket det i strandsonen langs et stort fjellvann.

Jeg elsker gråtonen treverket får etter at det har ligget ubeskyttet uten bark og never. En av pinnene har tannmerker fra bever, noe som gjør det ekstra sjarmerende!




Det søte håndkleet med Marius-mønster har jeg kjøpt på Princess. Det ble kanskje litt vel mye gråtoner her inne nå, så jeg får se om jeg får spritet opp med noen advent- eller julefarger etterhvert.

Takk til Mie Mari for tipset om å lage stjerner av drivved! Det skal jeg prøve en gang!


Jeg ønsker dere alle en god mandagskveld og en fin ny novemberuke!


9 kommentarer:

Mie Mari sa...

Så fin stige! Det hadde jeg aldri klart å gjette :o) Grei å ha til oppheng av både det ene og det andre. En slik skulle jammen jeg også hatt!

Jeg har prøvd å lage noen pinnestjerner med vanlige pinner, men drivved er helt klart finest. Enkelt var det iallefall :o)

englemor sa...

Knallstilig stige.
Har å så lyst å lage eg en sånn,men det spørs om ikke det blir en kjøpt en på meg......
Har ikke funnet så mye drivved og tolmodighet er ikke det jeg har mest av hihi....
Falt helt for håndklet også :-)
Lekkert!

Fin fin mandag til deg!
Klem fra Hilde

Lina sa...

Utrulig flott vart det! Både stigen og "stæsjet" ;) Herleg med gråtonar i ulike nyansar. Flinken! ♥

Underberget sa...

Kjempefin!

Unknown sa...

Så fin den ble!
Jeg elsker slike stiger ♥
Må prøve og finne noe fin drivved til sommeren;)
Er så fine de håndklærne, øsnker meg de og sengetøyet i samme stil, digger "marius"-mønsteret;)

Ha en finfin kveld!

Klem Line

Sommerjenten sa...

Så utrolig fin stige! Og lekkert bad!!! :)

Fortsatt fin kveld.

Klem Lene

Heims verden sa...

Det ble kjempefint med den stigen! Så koselig bad dere har. Ha en fiiin uke:D

Karoline sa...

Det var litt av en stige :) Skulle gjerne hatt en sånn til å henge håndklær på på badet jeg også!
Ha en fin uke :D

Anonym sa...

Fantastisk fin stige!!! Passer jo helt perfekt der inne kan du hilse T og si;)

Klem Anja

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...