torsdag 3. november 2011

Middagstips: Pølselapskaus


Her i huset liker vi torsdager!

 Torsdag er familiens aktivitetsdag. Jeg er så glad for at vi har satt av hver torsdag til å dra i svømmehallen, for hvis ikke er jeg sikker på at det aldri hadde blitt noe av... -Og så er det hyggelig med en felles aktivitet også utenom helgen!

Idag tenkte jeg at jeg skulle gi dere et middagstips som jeg har snakket om lenge: Pølselapskaus! Det er en skikkelig middagshit her i huset.
Enkelt, rimelig og godt!




I lapskausen har jeg somregel:

røkt kjøttpølse
poteter
løk
sellerirot
kålrabi
gulrot
buljongterning
vann
persille
salt og pepper

Surr løken i litt smør. Ha i vann og buljongterning (mengde vann kommer an på hvor mye  grønnsaker du har i. Prøv deg frem. Både grønnsaksbuljong og kjøttbuljong funker). Kutt grønnsakene i passe store biter og ha i. Kutt pølsen i biter, stek lett i panna og ha oppi grønnsakene. La det stå så lenge du har tid til. Jo lengre jo bedre, men hvertfall så lenge at poteter og grønnsaker er gjennomkokte.

Serveres med flatbrød.





Velbekomme!



1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, nå vet jeg hva som kommer på middagsbordet vårt i løpet av helgen! Håper dere har hatt det fint i svømmehallen.

Klem Anja

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...