fredag 4. november 2011

Endelig!


Endelig har jeg fått opp Lyders gipsbokstaver, og jeg syntes det ble så fint!
Tenk at det har tatt så lang tid... Uff, det er en skam. -Men nå er det endelig gjort!





Jeg hadde jo bestemt meg for å kjøre lærertyggis-trikset, men endte faktisk opp med limputer med dobbel tape (eller "foam stickers" som det tydeligvis heter. Se bildet under. Ble litt fascinert av at de klarte å oversette alt, men foam stickers fant de ikke noe passende ord for... Vel det gjorde jeg: Limputer! -Eller det var vel strengt talt Silje som gjorde det da hun tipset meg... Haha, måtte bare le litt av det.) Uansett, det funket fint, så nå får jeg bare håpe at Lyder lar de henge i fred...




Ellers er det ikke mye nytt på gutterommet hans gitt. Herr Kanin sitter og passer på hyllen med lekekasser. Jeg har fått inn en stor kasse midt i hyllen som oppbevarerer all duploen. Det er de lekene det er mest av -etter biler da, selvfølgelig, så nå har jeg fått alt oppi en stor kasse som rommer alt.

-Og hvilken kasse er det? Jo det er eplekassen som pappa og jeg dro med oss hjem fra eplefest her for noen uker siden! Jeg spylte og vasket den godt, og selv om det er dekorativ i seg selv har jeg noen planer som gjør den enda søtere som oppbevaring på et barnerom...




Kollagen med Ole Brumm-bilder er stas, og ble ikke mindre populær etter at Lyder og jeg var på kino og så Ole Brumm-filmen i forrige uke. Det var Lyders kinodebut og det gikk over all forventning!. Han satt som et tent lys og fulgte med nesten hele filmen. Stor stas med så stor skjerm og i tillegg masse godteri. Vi var sammen med kompisen Marius og mamman hans. Jeg var usikker på om han var stor nok til å følge med og til å faktisk få med seg noe, men alt kom på løpende bånd da han fortalte pappa hva filmen handlet om da vi kom hjem. Det må vi helt klart gjøre oftere!

Ole Brumm-kollagens opprinnelse kan du se her.




Lyder har ikke gardiner på rommet sitt, men jeg synes at vimpel og lysslynge er like -om ikke mer dekorativt. Han har rullegardin så det blir mørkt nok allikevel. Jeg må nok igang med å sy en til rommet til Mikkel også... :)


Her jobber mannen i hele helgen, så gutta og jeg skal holde fortet. På lørdag skal Lyder i bursdag til Marius og det blir stas! Han har ikke vært i så mange barnebursdager enda, så han gleder seg veldig!


God helg!




8 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Kjempefint Silje! Nydelig gutterom Lyder har, og de bokstavene gjorde jo virkelig susen!
Ha en flott helg
Klem Janne Merethe

MissMette sa...

Hei Silje :)
Kjempekoselig gutterom ღ og bokstavene ble
kjempetøffe på veggen... Så veldig godt ut
også pølselapskausen under her. Tror jeg
må lag det en dag :) Ønsker deg en riktig
fin fredag og helg, stor klem fra Mette

Anonym sa...

Det ble superfint, Silje. Jeg har sagt det før, rommet hans er virkelig fint. Lillegutt hos oss bor fortsatt inne på vårt rom pga plassmangel.. Gleder meg til jeg kan innrede gutteromet en vakker dag. Da vi var i spania, var jeg flere ganger inno Zara home, de har jo så myyyye fint interiør. jeg fylte opp kofferten med diverse godsaker som bare ligger i skapet og venter på å bli brukt;)

Her har jeg vært alene med begge barna hele uka. Begge to har vært syke, og jeg går rundt her som en zombie.. Det er slitsomt med sykdom, og jeg holder på å gå på veggen.. Det som holder meg oppe, er at jeg skal på jentetur til Køben neste helg. Jeg gleder meg vilt!!!!

Håper dere får en fin helg, vennen.

Klem Anja

linn sa...

så fint gutterom! mange fine detaljer, og tapeten var berre lekker! :)

ønsker dykk ei fin helg

-klem

Livy sa...

For et fantastisk rom han har!!! Jeg har slike bokstaver til de største jentenes rom - de er superfine!

Riktig god helg! Klem fra Livy

KROnPRINSESSENE sa...

Det er så god følelse når slike detaljer omsider kommer på plass...
Ble utrolig fint. Ja, hele rommet er jo så fint!
God helg til deg og dine og TUSEN TAKK for at du titter innom meg og legger igjen så fine ord...
Klem May Helen

Janne sa...

Kjære Silje.

Så utrolig fint rommet til Lyder er, en heldig liten gutt som har en mamma som virkelig har øye for fint ineteriør :-)

God lørdag til dere!

Kine sa...

Så lekkert barnerom :D og så søtt navn: Lyder :) det har jeg ikke hørt ofte :)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...