fredag 18. november 2011

Heklet lampeskjerm!


Hadde noen for ett år siden fortalt meg at jeg kom til å hekle en lampeskjerm,
ja da hadde jeg trodd at det hadde rabla for vedkommende -eller rabla for meg!
-Men jammen har jeg ikke gjort nettopp dette!

Jeg har hatt et par lampeskjermer liggende og ikke helt klart å bestemme meg for hva jeg skulle gjøre med dem. Nå har jeg funnet to måter å "pimpe" disse skjermene på, og her har dere resultatet av en av dem!




Jeg har erfart at denne typen er en av de letteste å få tak i i bruktsjapper og på loppemarkeder. Fint for meg, for jeg syntes dette er en av de fineste formene. Hvor jeg fant dem og hvordan skjermen opprinnelig så ut kan du se her.

 Jeg strippet skjermen for det gamle trekket, pusset med sandpapir og sprayet med hvit lakkspray. Deretter trakk jeg skjermen med det heklede trekket og festet i spilene i bunn. -Og resultate syntes jeg ble overraskende bra! Jeg heklet litt på måfå og tilpasset litt underveis. Den består hovedsaklig av stavmasker bortsett fra helt øverst.

Det er manko på lamper og lys her i huset, så nå er det vel på tide å gjøre noe med det!
Denne skal henge enten på kontoret eller på gjestetoalettet.




Her i huset er mor sliten idag.

Jeg registrerer at jeg i det siste har omtalt meg selv i tredjeperson som "mor" istedenfor i jeg-form. Vel, det har ikke vært så mye "meg" den siste uken, og jeg kjenner at jeg er sliten av å ha drevet et sykehus og hundepensjonat. Nå er heldigvis mannen på beina igjen, Mikkel har fått litt medisiner som har gjort godt og nå skal jeg bruke dagen på å puste ut og ta det med ro! Jeg kjenner at jeg trenger det hvis jeg ikke skal ligge strak ut i helgen. Huset er bombet og masse må gjøres, men idag skal jeg legge bena høyt, kose meg med det nyeste Bolig Pluss som kom for par dager siden, kanskje hekle litt, lage noe godt til middag og ellers bare være ikke gjøre!

Imorgen skal jeg på juleverksted til min gode venninne Stine. Det skal bli kos med grøt, gløgg, vin, skravling -og så får jeg vel ta med meg hekletøyet siden det er juleverksted! Jippi!





Jeg ønsker dere alle en super og sykdomsfri helg!


PS: Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene som dere la igjen igår -og ellers og, selvfølgelig! Jeg setter veldig pris på de koselige ordene deres, og jeg er lei meg for at jeg ikke alltid er like flink til å legge igjen hilsener hos dere... Jeg skal skjerpe meg!

-Og så lover jeg og snart legge ut oppskrift på de heklede tøflene!!


14 kommentarer:

Hild Mari sa...

Flink du er - den ble kjempefin ! Jeg ler:-) Mye vi gjør som vi trodde vi ikke kom til å gjøre. At de frynsete lampeksjermene a-la bestemor kan bli fine er jo intet mindre enn et under;-) Nyt hvile og ro og bolig pluss - jeg gleder meg til muligheten til å gjøre det samme. . . .

Hasigamas mamma sa...

Jeg DÅÅÅNER! Så FLOTT det ble!!!! Jeg er bare så imponert altså! En sånn hadde jeg gjerne pakket opp på julaften -så flink du er!
Håper alle er bedre nå, slik at du får hvilt deg litt!
Ha en fin dag!
klem
Lise

Unknown sa...

Like lite som du hadde trodd at du kom til å hekle lampeskjerm hadde jeg trodd at jeg kom til å like den..... Men den var kjempeflott:o)
Synes du har vært veldig kreativ.
Ha en fin og forhåpentlig sykdomsfri helg!
Klem

Jannes lille sted sa...

Så utrolig tøff Silje!
Skal si du har blitt en reser med heklekroken!

Ha en kjempeflott helg
Klemmer JM

Unknown sa...

Ååå, så fin den ble!!
Kan tenke meg at den lager et vakkert lys ♥
Du er rå på heklingen altså;)

Huff, det er slitsomt med slike sykdomsperioder, får håpe dere er ferdige for denne gang og at du kn slappe av litt igjen;)

Kos deg på juleverksted;)

Klenm Line

Jane sa...

Heisann. Snublet akkurat over bloggen din via Forever Love. Nydelig blogg du har, og trivdes kjempe godt her inne. La meg til som følger og gleder meg til å følge deg videre :)
Likte lampeskjermen din kjempe godt. Knallfin var den. Så veldig vanskelig ut igrunn, men kunne tenkt meg noe liknende på soverommet da denne slipper ut mye lys.

Nydelig helg til deg.
klem Jane

KROnPRINSESSENE sa...

Denne var NYDELIG!
Så utrolig flink og kreativ du har vært...
Sikkert nydelig lys gjennom den også :)

Tar på med sykdom i hus ja!
Så bra at du bare skal VÆRE i dag...
jeg er også litt der i dag.
Selv om huset skulle vært rengjort til helgen.
Ja, ja det får bli en annen gang på oss begge ;)
Klem May Helen

Fru Fjeldhammer sa...

Så flink du har vært!! Veldig imponert her!

god helg..
klem

Anonym sa...

Du er pokker ikke sann Silje. Lampene ble jo helt nyyyydelige jo! MY GOD for en kreativ sjel.
Vi tar definitivt igjen "daten" en annen dag før jul... <3 <3 <3 -Line H-

Fru Thronsen sa...

Den var jo bare lekker!!!
Det ble rett og slett imponerende fint altså :)

Maria sa...

Å FY søren så bra det ble !!! :) Så flink du er,det må jeg bare si ....jeg er virkelig imponert :)

Erika sa...

Kjempe fin!! Imponert!! Ha en flott og avslappende kveld =)

Anonym sa...

Vannvittig kul og utrolig fin!! Du er virkelig inspirerende med bloggen din, Silje!
Varm hilsen fra Astrid

Honninghjerte sa...

WoW, denne lampeskjermen var flott!

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...