onsdag 30. november 2011

Konglefunn



Ikke jeg -men pappa!
Pappa har gjort et skikkelig konglefunn for meg!

Igår kom han med en bærepose full av lekre, store kongler!
Så store at de nesten så uekte ut.





Jeg vet ikke hva slags tre de kommer fra, men det virker ikke som det er et tre som har naturlig tilhørighet i norsk fauna. Pappa hadde kommet over disse langs veien etter uværet for noen dager siden. De har sikkert hengt høyt og godt, helt til etterdønningene av Berit tvang dem ned.

Treet stod plantet på et gårdstun, og nå lurer jeg på om jeg skal ringe på og spørre pent om jeg kan plukke noen flere fra plenen deres... De blir sikkert bare glad for at jeg renser plenen deres for "avfall", tror dere ikke?




Mannen var ikke superbegeistret da han kom inn på badet idag morges og så at gulvet var fullt av kongler som lå til tørk på varmekablene. Ta det med ro kjære, de skal snart ned i kjelleren til resten av konglesamlingen!

-Men ikke alle. Jeg tenkte jeg at jeg skulle google tips til juledekorasjon med store kongler.


Noen av dere som har noen ideer eller linker dere vil dele?




8 kommentarer:

eventyrLise sa...

Jeg har dessverre ingen forslag, men rop ut hvis du finner noen fine tips. Jeg har nemlig masse store kongler på loftet. I Danmark finnes det nemlig massevis av stoooooore kongler :)

Joy sa...

Åh, så fina kongler! Det finns så mycket man kan göra med de - men jag tycker nästan de är finast att bara hänga de i ett silkesbånd.
Det enkla är oftast det bästa.

Ha en fin kväll - kram Joy :)

Unknown sa...

Så FLOTTE de var!!
Og så hyggelig av din pappa og tenke på deg;)
Sikkert veldig greit at du plukker flere, det il jeg tro, hihi;)

Gleder meg til og se hva du skal lage ♥

Klem Line

Fru Fjeldhammer sa...

Megakongler..du får sikkert lov til å plukke fler ja!!

Klem

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så herlig overraskels fra pappan din... Slike store kongler er jo bare så lekre da.
Ha en fin onsdagskveld
klem

metanoia sa...

verdens flottest pynt det derre :D

Mona sa...

Så mange flotte kongler!
Har desverre ingen tips, men du kommer sikkert opp med noe lurt, kjenner jeg deg rett!! :-D
De er jo fine som de er også...

Hild Mari sa...

Han Pappa'n din kommer visst med litt av hvert han! Han er nok god å ha;-)Håper halsen er bedre - nyyyt desemberkos!
HM

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...