tirsdag 15. november 2011

Julekalendertips!


Jeg har kjøpt alle pakkene til julekalenderen til Lyder, og tenkte at jeg skulle dele noen tips med dere. Jeg har egentlig ikke holdt det jeg lovet meg selv, nemlig at jeg ikke skulle kjøpe masse "drit". Vel, noe er det nok i år, men mange av tingene tror jeg at Lyder kommer til å like.




Jeg hadde noe liggende som jeg kjøpte på salg ifjor, blant annet de små Ole Brumm-figurene. Vi var og så filmen på kino, så disse kommer nok til å falle i smak! En pakke med tre figurer = 3 gaver!

Noen av tingene er kjøpt hos Søstrene Grene, som for eksempel den søte sparegrisen -eller sparehund er det vel. Der fant jeg også et enkelt kassaapparat med penger. Lyder syntes det er veldig gøy å leke butikk, så denne vil nok falle i smak.




Hver lørdag er det en liten gutt som gleder seg til at barna på Barnas Supershow skal prompelure noen voksne. Det er jo veldig festlig og uskyldig moro, så han kommer sikkert til å bli glad for prompepute!

På lørdager får han også sjokolade i kalenderen, og da er det greit å pakke inn et par sjokoladenisser fra Nille. Du får mange i pakken og kan dele dem opp i flere gaver.




Ifjor hadde jeg noen praktiske gaver også, som sokker og andre klær som han trengte. På sokkene var det politibiler og brannbiler, og på den måten ble sokke-pakkene faktisk de mest populære.

Andre tips er å pakke inn "aktiviteter" som man kan gjøre sammen! For eksempel kan du pakke inn en pepperkakeform den dagen dere skal bake pepperkaker, en badeleke eller badebuksa hvis dere skal i badeland, en kongle hvis dere skal en tur i skogen å grille bål, en kinobillett hvis dere skal på kino og så videre... Det er koselige gaver!




Til dere som har litt større barn, kan jeg anbefale Redd Barnas Julepakkekalender! Den fås kjøpt hos Princess og Panduro og er en fin aktivitetskalender der man hver dag får en "kit" så man kan bygge fine og kreative ting. Det beste er at det går til en god sak!

Klikk på bildet under for å se video!




Her i huset florerer sykdommen om dagen og nå er det bare jeg som ikke har hatt runden, så jeg går rundt i konstant c-vitaminrus i håp om å slippe unna! Idag skulle jeg egentlig ha besøk av en god venninne som jeg ikke har sett på leeeenge, så det var dumt at basiluskene i huset satte en stopper for det.

Vi tar det igjen, Line!


God tirsdag, alle ihop!


9 kommentarer:

visbysjarm sa...

Det var veldig mange flotte julekalendertips! Jeg har handlet ferdig til årets kalender, men jeg skal ta med meg noen av tipsene til neste års kalender. Da blir det aktiviteter også ;)

Ha en fin dag! ;-D

eventyrLise sa...

Har en storebror som syns lørdagens høydepunkt er hvem barna i barnas supershow skal prompelure. Er ikke så mye som skal til ;)

Frk .Fischer sa...

Tusen takk for flotte tips..spes ang aktiviteter!!
Det blir en tur på søstrene grene!!!

Anonym sa...

Kjempegode tips, Silje! Lyder blir nok fornøyd. Maia digger også prompelure gjengen:) Det blir nok en prompepute på henne og..

Klem Anja

Fru Fjeldhammer sa...

flotte tips, silje!
Jeg hopper over gavekalender i år og det er helt greit for barna...

klem

Janne sa...

Åh jeg som var innom Søstrene Grene i går, men så ikke det kasseaparatet, buhu...

Takk for mange fine tips, er del så og si ferdig med pakker til kalenderen jeg også, det blir første gang for Tobias...

Hvor har du kjøpt de Ole Brum figurene?

Og JA, det hadde vært veldig koselig å se dere!!!!!!!!!!!!! Hadde vært moro og sett Lyder og Mikkel... Du skal ikke til Oslo i nærmeste fremtid da? Kan ikke si at jeg skal til Skien gitt... :-)

Klemmer til deg

Erika sa...

Takk for kjempe fine tips! Her får også 3 åringen prompepute:-) Ellers så blir det aktiviteter, lekemat som jeg har delt opp i flere gaver, smoothie, magneter +++
Håper du slipper unna forkjølelse! Ha en fin dag!
(Håper du kommer med hekleoppskriften snart)

Anonym sa...

http://lykkehjemmet.wordpress.com/2011/11/14/adventskalender-til-liten-og-stor/ <-- Her er mitt forslag til hvordan man kan unngå å kjøpe så mange ting. Men ser jo ut som det blir en hyggelig liten kalender for Lyder! :)

nille sa...

Her var det veldig mange flotte julekalendertips!

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...