onsdag 16. juni 2010

Frykten for å gå i stilfella...


...henger over meg.

I hele mitt voksne liv har jeg ventet og håpet på at dagen skal komme. Den dagen jeg kan innrede et hus, hvert rom, hver detalj -akkurat slik jeg måtte ønske! Etter mitt hjerte, etter mine ønsker (med velsignelse fra mannen selvfølgelig, men sånn sett har jeg vært heldig) -etter den stilen jeg liker...




Det nostalgiske og landlige har, med unntak av et par sidesprang i tenårene, vært den stilen som har ligget mitt hjerte nærmest helt fra jeg var liten. Hvite rene flater med møbler og interiør som bærer preg av historie, liv og sjarm syntes jeg er med på å gi et hjem et innbydende og varmt preg.

Hvor mange som har en forkjærlighet for denne stilen ante jeg ikke før jeg for et års tid siden oppdaget bloggverdenen med tilhørende nettbutikker. Jeg visste jo at det var flere med meg, men ikke i en slik utstrekning. Det er jo utrolig hyggelig og ikke minst er det flott å treffe andre med samme stil for utveksling av tips og ideer!




At det shabby og nostalgiske er på moten gjør det enkelt for oss med forkjærlighet for denne stilen å finne nye skatter til hjemmene våre. -Men det betyr også at vi kanskje har fått flere "konkurrenter" i jakten på godsakene på loppiser og i bruktbutikker.

Jeg skulle nok helst sett at nettopp denne stilen ikke var på mote akkurat nå. Jeg skulle nesten ønske at jeg må jobbe enda mer for å finne ting jeg liker. Jeg opplever at overalt hvor jeg snur meg og ser ting jeg har lyst på. Da er faren for å bli lei større, og kanskje gleden over å finne noe man virkelig er fornøyd med blir mindre..?




Nå når oppussingen nærmer seg slutten om jeg begynner å fokusere mer på interiøret, kjenner jeg en annen frykt inntre... Det er frykten for å gå i stilfella! Med det mener jeg ikke at jeg er redd for å gjøre noe feil eller ha sammensetninger av ting som ikke passer. Dersom jeg syntes noe er fint, så er det det. Jeg innreder hjemmet for meg og mine først og fremst fordi jeg selv liker det, ikke for å tilfredstille alle andre. Nei, frykten går rett og slett på å bli for "typisk". For lite original og unik. Too much shabby og nostalgisk slik at det fremstår som man virkelig har forsøkt for hardt!

Jeg håper at jeg klarer balansen mellom å gjennomføre stilen og skille meg ut med mitt personlige preg, med min lille touch og signatur. Jeg er spent og håper at jeg med tiden skal få det til. I første omgang flytter vi jo inn med det vi har, så får jeg håpe at jeg kan bo meg inn og forme hjemmet etterhvert!




Dagens bilder er fra drivhuset på verandaen. Tomatplantene strekker seg og knopper begynner å komme. Bladpersillen har blitt frodig og fin. Timianen, dillen og gressløken kunne vel vert spenstigere og Basilikumen er vel tidenes stussligste, haha! -Men det er morsomt å prøve!

Det har blitt dårlig med oppdateringer de siste dagene. Det skyldes at vi tilbringer all vår fritid på huset, fra tidlig morgen til sent på kvelden -kun avbrutt av noen nødvendige turer på jobb... ;) Har masse fint å vise dere snart!


Jeg ønsker dere alle en hjertelig onsdag!


3 kommentarer:

MissMette sa...

Hei Silje
Enig med det du skriver her… Jeg også liker den nostalgiske stilen, lyst og landlig :) men det er som du sier mye fristende å finne i butikker og at konkurransen blir større på loppemarkeder og auksjoner…. Jeg syns det er, for min det – kjekt å skille seg litt ut, finne sin egen stil – men det er ikke lett! Tror heller det ikke er gjort over natta. Jeg må bo meg inn! – og kjøpe noe når jeg finner det som jeg liker – selv om det kan ta noen år :) Men det er jo mye fint å få tak i fortiden, og en blir jo inspirert av andre, og det er veldig kjekt … Koselig innlegg og fine bilder du viser. Ønsker deg en fortsatt fin dag. Klem fra Mette

Janne Lillian ♥ sa...

jeg er så enig i det du skriver!

Men jeg har tro på at det blir bra når man kombinerer det man liker og faller for. Jeg har en blanding, og det fungerer for meg :)

Ha en fin kveld Silje!

Klem Janne

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Trur IKKJE du går i denne fella! Veit du kvifor? For du skriver dette! Du er besvisst på kva du vil ha, og du kjem HEILT sikkert til å få ein heim med din signatur under...

Lekre planter! Kjekt å ha "heimelaga" grøne vekster!

Ha ein fin kveld!
Klem frå Elin :)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...