torsdag 24. juni 2010

Tilstandsrapport fra huset!


Det blir lite tid til blogging om dagen. Det skyldes dels besøk av svigers og dels at vi bruker all tid på huset og jeg glemmer helt å ta bilder når jeg er der. Trodde ikke jeg skulle klare å være så fokusert og motivert så lenge, men det er sånn at jeg nesten vil på'n igjen etter middag -selv om vi allerede har jobbet intensivt fra 9-17!



Tenkte at jeg skulle vise et lite bilderas fra huset. 

Det begynner å ta form, selv om det fremdeles gjenstår endel. 




Hvitt er ikke hvitt med mindre det er helt hvitt! Vi kjøpte jo såkalte "ferdigmalte" plater, men de måtte males gitt. -Og så mye finere det ble! Nesten så man må gå med solbriller i stuen. -Men overgangen er stor når vi nå har bodd i foreldregenreasjonens hus med lampetter på furuvegger, noe som gir heller dårlig belysning....




På badet er det montert servantskap, toalett, glassvegg i dusj og dusjarmatur. Mannen er spesielt fornøyd toalettet som er Villroy og Boch med med demping og quick release... -Jaja, greit med demping når man har barn som smeller igjen alt.




Lyder måtte inspisere dusjen og konkluderte med at han kunne leve med denne. Det mangler litt her og der, men det er et godt tegn at vask, dusj og toalett kan brukes! 

Jeg tenkte at jeg ikke behøvde å løfte en finger på badet, men jeg har innsett at taket maler de vel ikke, så her må Silje frem med kosten!




På kjøkkenet har vi fått montert monster-blandebatteriet, og jeg gleder meg til jeg kan ta det ibruk!

Pipen ser skikkelig sotet ut mot alt det hvite, og må nok få seg et par strøk med hvitmaling gitt... ;)




barnerommet er gulvet ferdigmalt med 3 strøk Trestjerners. Det ble skikkelig fint! Nå gjenstår litt maling av lister så er det klar for innflytting!

Mannen og svigerfar la det siste gulvet idag. Det ble lagt i gangen i 2. etasje. -Så nå må jeg til med malingspannet både her og på soverommet vårt.

(Ja, det stemmer at det er jeg som maler det meste i huset...)




Veggen i trappen skal få seg noen gipsplater og så er den klar for tapetsering

I bunn av trappen venter gangen på flisleggeren som skal støpe og legge fliser. Vi har slått ned veggene under trappen og skal lage et lite kott der hvor varmekablene slutter. Gangen ble nesten som en hall etter at veggene forsvant, og vi er så fornøyd med resultatet!

På gulvet skal vi ha de samme flisene som på baderomsgulvet.




Jeg har vasket noen malekoster i løpet av de siste månedene, og jeg kan skrive under på at dyre, gode koster er verdt pengene! Veldig greit med vannbasert maling så man slipper det whitespirit-styret!

Det lille gjestetoalettet har virkelig gjort nytten sin, men snart skal alt rives ut her òg!

Håper dere har nytt det fine været som har vært her i sør denne uken. Det ser ut som helgen skal bli enda bedre -og nå kommer sommertemperaturen, så jeg ønsker dere en riktig fin helg.
(jeg tror ikke at jeg rekker noe blogging imorgen)


13 kommentarer:

Project Vibes gate sa...

superfint det blir! dere er flinke som gjør så mye selv! her går malingen tregt fordi vi begge jobber, malte to timer i går, og 0 i dag, hehe... :)

Bettum Villa sa...

OJ... Jeg tror dette kommer til å bli knall fint når det blir ferdig!! Så heldig dere er.. :D

Klem Madelén

Elisabet sa...

NYDELIG silje og torstein!! :)
Nå begynner d skikkeli å ta form, jo! Dåkke e fantastisk flinke!!
Savner Lyder og dåkke begge 2 :) Klem!

Anonym sa...

Dere er superflinke, og resultatet blir sååååååååå bra! Ønsker dere en god jobbehelg;)

Klem Anja

cathrine - trettien [31] sa...

Så fint det har blitt da! Dere er jammen flinke!
Ha en fin helg du og.
Klem Cathrine

Carina sa...

Så utrolig fint det blir Silje. Flinke dere er :) Gleder oss masse til å komme på besøk neste gang vi er i Skien. Klemmer fra Singapore

Bling - our elf on the shelf sa...

For et lekkert hjem dere er i ferd med å skape, dere er utrolig flinke.
Du får nyte det gode været. Selv skal jeg finne frem regntøy... Sommeren i trøndelag lar fortsatt vente på seg!

Anonym sa...

Flott flott!!!Spesielt fint malt ser jeg..
Heidi

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Oj, oj så fint som det blir da!! Kjempebra, virkelig. Tenker dere gleder dere så til å bli ferdig!

Ha en fin helg
Klem Janne Merethe

Janne sa...

Det ser jo bare heeelt nydelig ut Silje :-)

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

Hei. Første gang jeg er innom bloggen din. Så flott blogg du har, og så spennende med oppussing. Mange fine detaljer. Likte så godt den rutete tapeten på sønnen din sitt rom.

Tror jeg må ta turen tilbake hit ja;).

Ha en flott lørdag;).

Hilsen fra Marilinn

Hanne Mette sa...

Det blir rett og slett LEKKERT! Så lyst og fint. Motiverende å stå på nå som dere ser en ende på det tenker jeg. Ha en fin (arbeids)uke!

Unknown sa...

Så utrolig fint det ser ut. Skjønner dere har lyst til å komme inn i hus :)

Vi er nok en gang i gang med å pusse opp huset. Blir visst aldri fornøyd..he he

Klem Jeanette

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...