onsdag 2. juni 2010

Møbelprosjekt: Salongbord


Det blir nok ikke mange 60- og 70-talls retromøbler i huset.
Men salongbordet får et understell fra den tiden...




Gikk på en møbelsmell igjen... Utrolig hva man kan finne under "gis bort" på Finn-torget! På Notodden stod dette bordet og ventet på en ny eier. Just what I need!

Vi slo ned en vegg på badet og tok dermed et kott fra soverommet. Døren som gikk fra selve soverommet og inn til dette kottet er veldig fin og gammel, og skal bli et sjarmerende og fint salongbord! Jeg har lett etter et egnet bord som jeg kan bruke som understell til døren, og jeg tror dette vil funke!




Nå må jeg få hjelp av en glassmester til å skjære ut en glassplate til å ha på toppen. Glassbord er egentlig ikke helt min stil, men med små barn og fare for velting av kopper og glass tror jeg dette er den beste løsnignen. 

Er det noen av dere som har gjort dette før og har erfaring med å bruke dør som bord?
Noen lure triks for å feste glassplaten til døren/ bordplaten?

Super-takknemmelig for tips og råd!


Klem fra Malemestern! 
(Ja, for jeg tror ikke det er langt unna at jeg kan få fagbrev/svennebrev innen malerfaget!)

 

5 kommentarer:

Janne Lillian ♥ sa...

å.. det kommer til å bli lekkert:o))

Jeg tror hun som har bloggen skogland har gjort sånn med bordet.. Prøv henne :)

Her tar maleprosjektene tid.. men men det er hektisk med to barn som krever sitt ♥

Ha en nydelig dag!

klem

my little life sa...

VI har nettopp lagd et bord av av en slik dør men har ikke fått suset meg til å bestille glassplate....(akkurat samme tanker som deg når det gjelder å ha glassbord. Chr spurte om vi ikke kunne bare ha det sånn, men skjønte fort at det ikke gikk når jeg satte en tallerken på for å demonstrere den dårlige ideen hans)Vi har tenkt å feste noen sånne gjennomsiktige "gummiknotter" som man bruker for å dempe bla kjøkkendører med. Ligger ganske støtt da.

silje-sin sa...

Hei skjønne Silje! Og tusen tusen takk for at du ga awarden til meg! Og så fine ord da... Vet nesten ikke hva jeg skal si jeg! Jeg smilte lenge etterpå, det er sikkert:) Bordet kommer til å bli kjempelekkert, gleder meg til å se! Klem fra Silje, malermester jeg også... :)

Skogland sa...

Hei Silje,

Vi har brukt en gammel dør til å lage spisebord. Det vi gjorde var å lage understellet/sargen selv av nye materialer, og skru dette fast til bordeplaten/døra. Og så festet vi 4 gamle bordbein til understellet.
Glassplaten er herdet, og bestilt hos glassmester. Vi har lagt platen rett på døra. Platen er ganske tung, så den ligger på plass. Men det hender selvsagt det kommer litt støv og skitt mellom glasset og døra. Da bare løfter jeg platen litt forsiktig og tørker med en fuktig klut.

Din ide med å bruke et ferdig understell fungerer sikkert fint :)

Gleder meg til å se det ferdige rsultatet!

Klem Fru K, Skogland

Anette sa...

Jeg kan ikke gi deg noen tips om hvordan du skal gjøre dette, men jeg må bare si at jeg GLEDER meg til å se resultatet for det tror jeg blir utrolig fint!!
Lykke til :)

Klem fra Anette

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...