onsdag 29. juni 2011

Her kommer Ole Brum...


...en liten bjørn på veggen...




Bildene har kommet opp, og selv syntes jeg det ble veldig fint!

Som flere av dere skrev er jo de klassiske tegningene av Ole Brum veldig skjønne, og boken var full av vakre motiver jeg kunne velge mellom. Det er mange igjen, så kanskje kan jeg lage en til Mikkel sitt rom også -når den tid kommer...

Rammene måtte ha 4 strøk med maling. Allikevel syntes jeg ikke de ble helt bra, men jeg er ikke noen racer på fin-maling har jeg funnet ut av...




Jeg la først bildene utover og fant ut hvordan jeg ville organisere dem. Deretter tok jeg utgangspunkt i de to øverste og de to nederste bildene og laget en firkant. Jeg målte så opp på veggen, slo inn 4 stifter i hvert hjørne og trakk en sytråd med skarp farge rundt så det dannet en firkant. Dette ble utgangspunktet for bildecollagen, og jeg hang opp de fire bildene i hvert hjørne. Det midterste bildet plasserte jeg nøyaktig i midten. De to bildene på kantene plasserte jeg midt på tråden.

Til slutt fjernet jeg stiftene og tråden -et voila!





God onsdag!




8 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå, så fint det ble. Veldig koselig! Det finnes ingen søtere bjørn enn Ole Brum;)

Klem Anja

Mine hverdager (Anne) sa...

Det ble kjempefint! Søte bilder ♥

Mona sa...

Det ble jo kjempefint!!
Her i huset "digger" vi Ole Brumm, og da spesielt Tussi!! <3
Ha en fin kveld:-)

Unknown sa...

Så koselig det ble ♥
Jeg bare elsker de gamle Ole Brum bildene;)
Lekkert smekkert;))

Klem Line

Anonym sa...

Kjempe søtt! :-) Flink du er!

-Lene

Christine C sa...

Så flott det ble! Veldig fint med mange bilder i gruppe sånn :-)

Anonym sa...

Utrolig koselig!!!
Klem fra snuppa.

Elisabet sa...

Så koselige bilder, silje! :-) Tipper Lyder også synes de er gøy å se på :-) Ha en kjempefin dag alle dåkke, gi en GOklem til lyder og mikkel fra meg ;) I kveld er det jobbing i nye huset!

Klem fra tante elisabet :)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...