tirsdag 28. juni 2011

Kan noen fortelle meg...



...hvorfor refill- og økonomipakker er dyrere enn vanlige pakker??

Jeg var en tur på Meny idag, og gjorde følgende oppdagelser:




Vasenline Intensive Care sin dusjsåpe er dyrere dersom du kjøper refillpose. Burde det ikke gjøres mer lønnsomt og dermed mer attraktivt for forbrukeren å kjøpe refill slik at miljøet spares for mer plast? -For jeg antar at det er hele hensikten med refillposene; å spare miljøet..?

Videre oppdaget jeg på kjøla at en økonomipakke med Mills kaviar er nesten 30 kroner dyrere pr.kg enn dersom man velger en liten pakke. Er ikke det også litt bakvendt? -Hvertfall med tanke på at en 2-pk med majones fra samme produsent (hvertfall tidligere) har vært billigere enn en enkeltpakke..?
Jeg glemte å sjekke om dette fremdeles er tilfelle.

Rett skal være rett: Det er jo ikke sikkert at de har reklamert med "økonomipakke", så jeg får vel bare betegne det som "stor pakke".




Vel, dette var dagens forbrukerinfo!
Sjekk kiloprisen -det er ikke alltid at stor pakke lønner seg!


De av dere som forventet å se ferdige Ole Brum-bilder idag må nok vente til imorgen. Rammene trengte hele 4 strøk med maling for å bli bra, så de ligger fremdeles til tørk...


Ha en fin tirsdag! 


4 kommentarer:

Marit sa...

Har stusset veldig over det selv. Det har visst med etterspørselen å gjøre. Prisen går ned om flere velger å kjøpe refill. Sånn er visst denne verden... Noen må starte og flere henge seg på.
Gleder meg til å se Ole Brumm bildene :)

Unknown sa...

Har sett det selv også, og undret meg... Sist jeg skulle kjøpt jif spray, ble det en helt ny flaske. Har alltid kjøpt refill i den tro at det var mest lønnsomt, men nei.... Veldig rart egentlig. ;-)

Bakvendt tankegang da.... De bør jo først sette ned prisen, så henger nok forbrukerene seg på og kjøper både større pakker og refill...

Malin - mine gleder - sa...

Herregud, heretter skal jeg virkelig begynne å følge med! Dette er jo nesten lureri???

Fossestua sa...

SKjønn det den som kan! Pulverkaffen er også dyrere som refill enn på glass.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen ♥ Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...